بهترین لنز تماسی برای چشم های خشک

بهترین لنزهای تماسی برای چشم های خشک

استفاده ی طولانی مدت از تجهیزاتی مانند کامپیوتر، موبایل و تلویزیون باعث می شود که ما کمتر پلک بزنیم و این باعث خشکی چشم می شود. خشکی چشم در سال های اخیر و با وجود قرنطینه های اجباری بیشتر شده است. زیرا افراد به علت این خانه نشینی اجباری زمان بیشتری را پای کامپیوتر و موبایل سپری می کنند.

افرادی که از لنز سالانه استفاده می کنند، احتمالا بیشتر از افراد دیگر با این معضل درگیر می شوند. ما در این مقاله با جویا شدن نظر بهترین کارشناسان چشم، لیست بهترین لنزهایی را که می تواند از خشکی چشم جلوگیری کند، خدمت شما معرفی کنیم.

علائم خشکی چشم

سندرم خشکی چشم می تواند بسیار آزاردهنده باشد و باعث اذیت فرد شود. برای این که بفهمید دچار سندرم خشکی چشم هستید یا خیر.

  • تاری دید
  • احساس خستگی در چشم
  • قرمزی چشم
  • احساس وجود جسم خارجی در چشم
  • ترشحات غیر معمول
  • احساس سوزش

اگر این علائم را دارید حتما باید برای تعویض مارک لنز خود اقدام کنید.

لنزهای مناسب برای خشکی چشم

بسیاری از افراد که دچار سندروم خشکی چشم هستند فکر می کنند که اگر لنز با محتوای آب بالاتر خریداری کنند، برای مقابله با خشکی چشمشان بهتر است.

اما قبل از هر چیز باید در مورد محتوای آب لنزها بدانید که درصد بالای محتوای آب در آن ها لزوما به این معنی نیست که که چشمان شما برای مدت طولانی تری در برابر خشکی مقاوم هستند. در واقع درست عکس این تصور صحیح است.

بهترین لنزها برای چشمان خشک لنزهایی هستند که محتوای آب زیادی نداشته باشند. لنزهای با محتوای آب بالا، چون آبدوست هستند برای حفظ حالت خود به آب بیشتری احتیاج دارند، بنابراین آب چشم را بیشتر جذب می کنند و باعث تشدید خشکی چشم می شوند.

بنابراین اگر دچار خشکی چشم هستید استفاده از ان ها می تواند باعث تشدید مشکل خشکی چشمتان شود. پلک زدن بیشتر، استفاده از قطره های مرطوب کننده چشم و قرار دادن لنزها برای چند ساعت در محلول لنز می تواند به کاهش خشکی چشم کمک کند.

یهترین لنزهای تماسی برای خشکی چشم

قبل از هر چیز باید به این واقعیت اعتراف کنیم که هیچ گونه محصول معجزه آسایی در بازار وجود ندارد که بتواند کاملا بر خشکی چشم غلبه کند. بااین حال یل پیشرفت علم و فناوری همیشه گزینه های بهتری به محصولات اضافه می شود که می تواند سطح راحتی شما را افزایش دهد.

طبق توصیه کارشناسان ما لنزهای ساخته شده از فناوری سیلیکون هایدروژل بهترین نوع لنز برای این افراد به حساب می آید. این لنزها با استفاده از ماده ای به خصوص ساخته شده است که در چشم نرم و راحت است. این ها محتوای آب کمی دارند. همچنین اکسیژن رسانی به چشم را تا 5 برابر به چشم افزایش می دهد.

لنز روزانه یکبار مصرف که با این فناوری ساخته شده اند، می تواند اولین و بهترین انتخاب برای این افراد باشد. با استفاده از این نوع لنزها زمانی راحت و آسوده را طی خواهید کرد. این ها به علت اینکه  پس از هر مصرف تعویض می شوند، رسوب پروتئین هم ندارند. به همین علت بهداشتی تر هستند و خشکی چشم را هم به حداقل کاهش می دهند.

معرفی چند برند برتر برای مقابله خشکی چشم

دو برندی که در ادامه خدمت شما معرفی می شوند گزینه هایبسیار مناسب برای کسانی که از خشکی چشم رنج می برند و به دنبال راحتی در استفاده از لنز هستند.

ایراپتیکس

برند آلکان یکی از بهترین برندهایی است که تولید کننده لنزهایی با فناوری سیلیکون هایدروژل است. لنزهای این برند با نام تجاری ایراپتیکیس به فروش می رسند.

این برند دارای انواع مدل های لنز روزانه، فصلی و همچنین لنز آستیگمات است. این لنزها را می توانید تا 16 ساعت در طول روز بدون هیچ گونه احساس سوزش و خشکی در چشم استفاده کنید.

این برند اولین  توصیه ما به کسانی است که از خشکی چشم رنج می برند. با یکبار امتحان این برند مشتری دائم و همیشگی آن خواهند شد.

اکیووی اویسس

دومین پیشنهاد ما به کسانی که خشکی چشم آن ها را اذیت می کند، لنز اکیووی اویسس است. این لنز توسط کمپانی جانسون اند جانسون تولید می شود.

اکیووی اویسس دارای لنزهایی روزانه، ماهانه و همچنن نمونه هایی مناسب برای اصلاح دید چند کانونی است.

این لنزها به راحتی برای ساعت طولانی چشمان شما را مرطوب نگه می دارد. برای خرید این برند به فروشگاه لنزون مراجعه کنید.

راه حل هایی برای مقابله با خشکی چشم

در بالا دو برند فوق العاده عالی و با کیفبت خدمت شما معرفی شد که می توانید برای مقابله با خشکی چشمتان از آن ها استفاده کنید.  اما آن ها تنها گزینه های پیش روی شما نیستند. بلکه راهکارهایی دیگر نیز است که در ادامه خدمت شما معرفی می شود.

لنز سخت

لنزهای سخت یا لنزهای نفوذ پذیر به گاز نمونه ای دیگر از لنزهای تماسی هستند. این لنزها بر خلاف لنزهای نرم سفت تر هستند و برای حفظ شکل خود نیازی به آب ندارند. بنابراین این ها گزینه ای بسیار خوب برای افراد مبتلا به سندرم چشمان خشک است. این لنزها به علت فرایند استفاده ی سخت ترشان کم تر مورد استفاده قرار می گیرند. اما اگر خشکی چشم بیش از حد اذیتتان می کند، می توانید با تجویز پزشکتان از این نمونه استفاده کنید.

قطره چشم

یکی از ساده ترین و کاربردی ترین روش ها برای خلاص شدن از خشکی چشم استفاده از قطره چشم است. این قطره ها مانند اشک مصنوعی عمل می کنند و فورا چشم را تسکین می دهند. اما به علت این که لنز در چشم است نمی توانید از هر نوع قطره چشمی استفاده کنید و باید از قطره های چشمی مناسب استفاده کنید. می توانید با مراجعه به فروشگاه لنزها انواع مختلف آن را مشاهده و خریداری کنید.

مصرف ویتامین

مصرف ویتامین ها و مواد معدنی مکمل می تواند به حفظ سلامت چشم و بهبود عملکرد قطره های چشمی کمک کند. بنابراین اگر می خواهید به طور طبیعی با خشکی چشمتان مقابله کنید بیشتر از سبزیجات تازه؛ میوه ها و ماهی استفاده کنید. همچنین می توانید مکمل ها را داروخانه ها نیز تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank