دردسرهای استفاده ماسک و عینک در دوران کرونا

دردسرهای استفاده همزمان ماسک و عینک در دوران کرونا

همان طور که می دانید در چند سال اخیر به دلیل شیوع کرونا استفاده از ماسک یکی از تغییرات پوششی افراد است. همه ی افراد دو سال به بالا مجبور به استفاده از ماسک برای حفظ سلامت خود هستند. تا قبل از همه گیری این ویروس اگر کسی را در خیابان می دیم که از ماسک استفاده کرده است با تعجب به او زل می زدیم. اما این روزها کاملا ماجرا فرق کرده است و اگر کسی ماسک به صورت نداشته باشد با تعجب به او نگاه می کنیم.

استفاده از ماسک به عنوان یک اقدام پیشگیرانه ی اجباری در بسیاری از کشورها اعلام شده است و هرکی که این موضوع را رعایت نکند به عنوان متخاطی شناخته می شود. دلیل اجباری بودن آن نیز ارتباطمثبت به پوشیدن ماسک و کاعش ابتلا به بیماری کرونا است.

اما استفاده از ماسک دردسرهایی را برای افرادی که از عینک استفاده می کنند به دنبال داشته است. نفس کشیدن در زیر ماسک باعث بخار گرفتن شیشه های عینک می شود. ما در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور به راحتی از دست این مشکل راحت شوید.

علت بخار گرفتن شیشه های عینک

زمانی که ماسک بر صورت خود دارید و نفس می کشید، هوای گرم خارج شده در بازدمتان به دنبال راهی برای خروج است. به علت وجود ماسک به روی صورتتان، این بخار گرم به سمت بالا هدایت می شود. به علت این که شیشه های عینکتان سرد است، به سرعت این بخار گرم به روی آن می نشیند و باعث مه آلود شدن آن می شود.

شاید قبل از استفاده از ماسک، حین آشپزی با عینک و یا وارد شدن از یک محیط سرد به محیط گرم نیز این اتفاق برایتان افتاده باشد. بخار هوا که به روی شیشه های عینکتان می نشیند باعث کدر شدن آن ها می شود.

شاید فکر کنید اگر ماسکتان را محکم تر به روی صورتتان ببندید مشکلتان برطرف خواهد شد. اما این کار باعث سخت تر شدن تنفستان خواهد شد. برخی دستمال در زیر ماسکشان قرار می دهند تا از بخار گرفتن شیشه های عینکشان جلوگیری کنند. اما این ایده هم مشکلات و دردسر خاص خود را دارند. به نظر شما در این موقعیت چه کاری می توان انجام داد؟

راهکار جلوگیری از بخار گرفتن شیشه های عینک در هنگام استفاده از ماسک

ما در این قسمت چند راهکار ساده به شما آموزش خواهیم داد که می توانید با به کار گیری آن ها بخار گرفتن شیشه های عینک خود را بسیار کم کنید و حتی از بروز آن جلوگیری کنید.

  • شستن شیشه های عینک با شامپو بچه و استفاده از اسپری های ضد بخار
  • فیکس کردن ماسک به روی بینی و استفاده از ماسک های سه بعدی گیره دار
  • چسباندن ماسک به روی بینی و گونه ها با استفاده از چسب های ورزشی و یا پزشکی (عدم استفاده از چسب های معمولی)
  • پیچاندن کش ماسک به دور دسته های عینک به جای گوش
  • استفاده از لنزهای تماسی

بهترین ایده استفاده از لنزهای تماسی

در بالا چندین ایده به شما معرفی شد که با کمک آن ها می توانید تا حدودی از بخار گرفتن شیشه های عینک خود جلوگیری کنید. اما بهترین ایده استفاده از لنز طبی است.

استفاده از عینک و ماسک دو ضرورت غیر قابل انکار زندگی شما در این دوران است. نمی توانید از استفاده ی هیچ کدام از آن صرف نظر کنید.

اگر ماسک نزنید سلامتتان به خطر می افتد و اگر عینک نزنید، نمی توانید به خوبی ببینید. ساده ترین و بهداشتی ترین راه حل در این برهه ی زمانی حساس استفاده از لنز چشم طبی است.

لنز آلکان، ایر اپتیکس، بوش اند لومب و بایوفینتی دارای لنزهایی بسیار مناسب و عالی برای انواع مشکلات انکساری چشم مانند نزدیک بینی، دور بینی و آستیگمات هستند.

اگر به دنبال لنزی با قیمت مناسب و کارایی عالی هستید، می توانید لنز اکیو وی را امتحان کنید. اگر به دنبال لنزهایی با فناوری های بالاتر و پیشرفته تر هستید می توانید لنز ایراپتیکس را خریداری کنید.

در هر صورت با استفاده از لنزهای تماسی می توانید دیدی شفاف و واضح داشته باشید. لنزهای تماسی بهترین جایگزین عینک ها به حساب می آیند. آن ها بسیار ایمن و راحت هستند. در صورتی که طبق دستورالعمل ها استفاده شوند هیچ گونه ضرری ندارند و وضوح تصویر بسیار عالی نیز دارند.

با استفاده از لنز طبی اکسل و یا هر برندی که اپتومتریست برای شما تجویز کند، دیگر نگران تحت تاثیر قرار گرفتن بیناییتان نخواهید بود.

چند توصیه مهم برای خرید لنز

در صورتی که متقاعد شدید در این شرایط حساس از لنز استفاده کنید لازم است به چند نکته ی مهم توجه داشته باشید:

قبل از خرید آن حتما به چشم پزشک و یا اپتومتریست مراجعه کنید. مخصوصا اگر  اولین بار است که می خواهید از این محصول استفاده کنید حتما باید نسخه ی پزشک داشته باشید تا بدانید که چه نوع لنزی به چه مشخصاتی برایتان مناسب است. در غیر این صورت با خرید اشتباه لنز تنها بیشتر به دردسر خواهید افتاد.

نکته ی بعدی که در این دوران بهتر است به آن توجه داشته باشید، خرید لنزهای روزانه یکبار مصرف است. این لنزها به علت این که پس از هربار استفاده دور انداخته می شوند، بهداشتی تر هستند. البته می توانید از لنزهای فصلی و یا سالانه نیز استفاده کنید، اما باید حتما پس از استفاده، بادقتی بیشتری برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن آن ها اقدام کنید.

سخن آخر

در نهایت استفاده از لنزها در تمام شرایط باعث راحت تر شدن زندگی شما شده است. چه در هنگام ورزش کردن، پخت و پز، آرایش کردن و …. می توانید از آن ها استفاده کنید و دیدی واضح تر حتی از زمانی که عینک استفاده می کردید داشته باشید.

در این دوران که مجبور به استفاده از ماسک هستید می توانید با پوشیدن لنز به تمام دردسرهای خود خاتمه دهید و دیگر نگران مخدوش شدن بینایی خود نباشید.

در محیط کار، سوار شدن در مترو و رانندگی همچنان می توانید از ماسک استفاده کنید، بدون این که دیدتان تحت تاثیر تنفستان قرار بگیرد.

همین حالا برای خرید لنز مناسب خود به وبسایت ما مراجعه کنید و یا از طریق شماره های اعلام شده سفارش خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank