بهترین زمان تعویض لنز

بهترین زمان تعویض لنز

معمولا ایجاد تغییر در عادت های فردی کاری سخت است. بدین گونه که افراد ابتدا برای تجربه چیزهای جدید از خودشام مقاومت نشان می دهند.

در مورد استفاده از لنز چشم موقعیت فرق می کند. فناوری تولید این ها همواره در حال پیشرفت است و حرکتی رو به جلو دارد. شاید شما فکر کنید لنزی که سال ها پیش چشم پزشک برایتان تجویز کرده است، همواره خوب است. اما در طول این سال ها محصولات جدیدتری به بازار عرضه شدند که می تواند باعث راحتی بیشتر شما شود.

ما در این مقاله بررسی خواهیم کرد که بهترین زمان تعویض لنزتان کی خواهد بود.

عوامل تاثیر گذار در فرا رسیدن زمان تعویض

تعویض به موقع لنز در عملکرد بهتر چشم و همچنین حفظ سلامت چشم بسیار تاثیر گذار است. عوامل بسیار مختلفی در تعویض برند لنز طبی و رنگی تاثیر خواهد داشت. در ادامه به برخی از مهمترین آن ها اشاره شده است.

به پایان رسیدن عمر لنز

یکی از اصلی ترین دلایلی که فرد را ملزم می کند برای تعویض لنز خود اقدام کند، به پایان رسیدن عمر یا دوره ی مصرف آن است. همان طور که مستخضر هستید، لنزهای تماسی در سه گروه لنز یکبار مصرف، لنز طبی فصلی و لنز طبی سالانه تولید می شوند.

لنز یکبار مصرف لنزی رزوانه است که برای چند ساعت محدود در طول روز استفاده می شود. به همین ترتیب لنز رنگی فصلی یک لنز روزانه با طول عمر سه ماه و سالانه یک لنز روزانه با طول عمر دوازده ماه است.

بهتر است برای مراقبت از چشم هایتان پیش از به پایان رسیدن عمر مصرفی، برای تعویض لنزتان اقدام کنید.

لازم به ذکر است که طول عمر لنزها متفاوت از تاریخ انقضای آن است. شما باید از لنزتان در محدوده ی تاریخ انقضا و محدود به طول عمر مجازش استفاده کنید. بهترین مارک لنز نیز از این قانون مستثنی نمی باشند.

تغییر در سبک زندگی

ایجاد تغییر در سبک زندگی می تواند یکی دیگر از عواملی باشد که تغییر و تعویض لنز را لازم و ضروری می کند.

رفتن به سفر، تغییر در شغل و تغییرات آب و هوایی و حتی تغییرات شرایط زندگی می تواند دلایلی برای تغییر برند لنز و یا نوع لنز باشد.

اگر در محیط کار سیستم تهویه باعث خشکی چشمتان می شود و یا نقل و انتقال به یک محیط با آب و هوای گرم و خشک انجام داده اید، احتمال ایجاد خشکی در چشمتان بیشتر خواهد بود. به همین دلیل باید از نمونه های دیگر لنز که مناسب برای چشمان خشک است استفاده کنید.

تغییر نمره چشم

تغییر نمره ی چشم یکی دیگر دلایل پرواضح برای تعویض لنز است. در صورتی که نمره ی چشمتان کم و زیاد شود برای این که دید واضحی داشته باشید نیاز به تغییر لنز است.

ایجاد مشکلات انکساری جدید مانند آستیگمات نیز نیاز به تعویض لنز از نمونه های معمولی به لنز آستیگمات دارد.

افزایش سن و ایجاد مشکلات چشمی مانند پیرچشمی نیز باعث می شود که نوع لنزتان را تغییر دهید. این افراد می توانند از لنزهایی چند کانونی استفاده کنند.

عدم احساس راحتی

یکی دیگر از دلایلی که تعویض لنز را سبب می شود، عدم احساس راحتی با لنزتان است. لنزهای تماسی استفاده ی بسیار راحتی دارند و به هیچ عنوان در چشم احساس نمی شوند.

اگر چیزی به عنوان یک جسم خارجی در چشمتان احساس می کنید، باید علت آن را بررسی کنید. شاید لنزتان دچار خراشیدگی شده است. شاید چشمتان حساس شده است. در هر صورت باید علت آن را بررسی کنید و برای تعویض لنزتان اقدام کنید.

سخن آخر

در بالا دلایل ضروری تعویض کنتاکت ها بررسی شده است. اما فراموش نکنید که در صورت اتفاق هر کدام از موارد بالا باید به چشم پزشک مراجعه کنید و زیر نظر او برای تعویض لنزتان اقدام کنید.

برای هر کدام از مشکلات چشمی نوع خاصی تجویز خواهد شد. به عنوان مثال اگر از خشکی چشم رنج می برید احتمالا استفاده از لنز ایراپتیکس و یا اکیووی پیشنهاد شود.

آسایش و راحتی استفاده از لنزها بیش از هر چیزی اهمیت دارد. بنابراین در صورت هر گونه احساس ناخوشایند و تغییر در وضعیت دیداری تان برای تعویض لنزتان اقدام کنید.

پس از مشورت با متخصص در این باره می توانید برای تهیه لنز مناسبتان به فروشگاه لنزون مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank