بهترین لنزهای تماسی برای آستیگمات

بهترین لنزهای تماسی برای آستیگمات

بسیاری از افراد فکر می کنند به علت این که دچار مشکل آستیگمات هستند، نمی توانند از لنز چشم استفاده کنند. اما این تصور کاملا اشتباه است. امروزه لنزهایی با نام لنز توریک تولید می شود که کاملا برای این افراد مناسب است. در این مقاله با بهترین لنزهایی که می توانید برای رفع آستیگمات تهیه کنید آشنا خواهید شد.

مشکل آستیگمات

افرادی که دچار مشکل آستیگمات هستند، فکر می کنند دچار مشکل بسیار خاصی هستند. اما آستیگمات نیز مانند مشکلات نزدیک بینی و دوربینی ناشی از مشکلات انکساری است.

افرادی که دچار آستیگمات هستند، دید تار و غیر قابل واضحی دارند. آستیگمات به تنهایی و یا همراه با دیگر عیوب انکساری مانند نزدیک بینی و دوربینی همراه است. اما امروزه لنزهای تماسی موجود هستند که به راحتی هر نوع آستیگمات را برطرف می کنند و دیدی واضح و شفاف برای فرد ایجاد می کند.

معرفی بهترین لنزهای تماسی آستیگمات برای افراد با چشمان خشک

لنزهای تماسی برای آستیگمات و چشمان خشک مناسب هستند که کمتر باعث خشکی چشم شوند. این لنزها از فناوری خاصی استفاده می کنند که باعث بهبود سیستم هیدراتاسیون می شوند. علاوه بر این نوع، می توان از لنزهای یکبار مصرف روزانه نیز استفاده کرد. این ها به علت که در هر 24 ساعت تعویض می شوند، فاقد تجمعات چربی و پروتئین هستند که باعث خشکی چشم می شوند.

به توصیه چشم پزشکان بهترین برندهایی که افراد با چشمان خشک برای رفع مشکل آستیگمات استفاده کنند عبارت است از:(توجه کنید که این برندها بدون هیچ گونه ترتیب خاصی خدمت شما معرفی می شوند و هر کدام به نوبه ی خود جز بهترین ها به حساب می آیند.)

اکیو وی اویسس

این لنز ماهانه با بهره گیری از فناوری Hydraclear Plus و سیستم تثبیت کننده در برابر پلک زدن و محافظت در برابر اشعه های فرابنفش بهترین گزینه برای افراد با مشکل انکساری آستیگمات و همچنین کسانی که خشکی چشم رنج می برند، است.

لنز اکیووی به گونه ای طراحی شده اند که حتی می توانند در شرایط خاص مانند محیط های گرم و خشک و حتی با وجود گرد و غبار نیز چشمان را مرطوب نگه دارد.

برند اکیو وی اویسس پرفروش ترین برند در سراسر جهان است.

بایوفینتی توریک

این لنز آستیگمات از کمپانی کوپرویژن در محدوده های قدرتی بسیار وسیع در دسترس هستند. طبق تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا، لنز بایوفینتی پس از 12 ساعت استفاده، تا 96 درصد همچنان هیدراته باقی می مانند.

طبق نظر کارشناسان این بهترین گزینه برای افرادی است، که به خاطر خشکی چشم هنگام استفاده از لنز احساس راحتی ندارند. این برند می تواند باعث افزایش حس راحتی مصرف کننده شود.

بوش اند لومب پیورویژن

لنز طبی آستیگمات بوش اند لومب پیورویژن با استفاده از فناوری “moisture seal” ساخته شده اند. طبق تحقیقات صورت گرفته پس از 16 ساعت استفاده از این ها، هنوز 95 درصد رطوبت آن حفظ شده است.

پایداری رطوبتی این لنزها قابل تحسین است. بدین ترتیب اگر دچار خشکی چشم هستید، این لنزها یگی دیگر از گزینه های مناسب پیش روی شما خواهد بود.

ایراپتیکس

این لنز محصولی از کمپانی آلکان است و یکی از بهترین و معتبرترین نوع لنزهای طبی به شمار می آید. این نوع بالاترین پایداری و دید ثابت و واضحی را ارائه می دهد.

برند ایراپتیکس دارای بهترین لنزهای آستیگمات مختص افراد با چشمان حساس است. این لنزها به علت ایمنی و راحتی زیادی که دارند، جز گزینه هایی هستند که همیشه توسط چشم پزشکان به بیماران معرفی می شوند.

خرید لنزهای آستیگمات

برای خرید لنز آستیگمات نیاز به معاینه ی چشم توسط چشم پزشک و دریافت نسخه خواهید داشت. شما می توانید لنز خود را به صورت آنلاین و یا از فروشگاه های بینایی سنجی تهیه کنید.

اما به چند دلیل خرید آنلاین لنز توصیه می شود:

  • اول از همه بحث قیمت است. فروشگاه های اینترنتی دارای قیمت پایین تر و مناسب تر نسبت به دیگر فروشگاه ها هستند.
  • جدا از قیمت پایین، این فروشگاه ها مزایای خاصی را برای خریداران خود قائل می شوند. به عنوان مثال ارسال رایگان محلول لنز و یا کد تخفیف برای خریدهای بعدی
  • دسترسی راحت تر به اطلاعات محصول و همچنین نظرات دیگر استفاده کنندگان از آن ها
  • امکان مقایسه محصول با در کنار هم گذاشتن ویژگی ها و خصوصیات آن ها
  • صرفه جوبی در زمان و هزینه

اما باز هم تاکید می شود که حتما برای خیرید این ها نیاز به نسخه خواهید داشت. بدون نسخه نمی توانید خرید درستی داشته باشید و احتمالا دیدتان به درستی تصحیح نخواهد شد. همچنین که لنزها در ویژگی ها و مشخصات فنی نیز با هم تفاوت دارند که چشم پزشک تشخیص خواهد داد که کدام نوع برایتان مناسب تر است.

گرچه برندهای بالا برای افراد با چشمان خشک و حساس معرفی شود. اما اگر دارای چشمان معمولی و بدون ویژگی خشکی هم هستید، باز هم می توانید از برندهای فوق استفاده کنید.

نحوه ی استفاده از لنزهای آستیگمات

زمانی که برای سفارش آن به چشم پزشک مراجعه کنید، قطعا نحوه ی استفاده از آن را نیز برایتان تشریح خواهد کرد. اما ما هم به مختصر نکاتی کرا که باید هنگام استفاده از آن ها به خاطر بسپرید و رعایت کنید نیز را بازگو می کنیم:

  • قبل از هر اقدامی و لمس لنزهایتان چه برای قرار دان آن ها در چشم و چه برای خارج کردنشان باید دست هایتان را با آب و صابون بشورید. نحوه ی صحیح شستن دست ها به این گونه است که باید آن را به صابون آغشته کنید و حدود 20 ثانیه همه ی قسمت های دست، مخصوصا بین انگشتان و زیر ناخن هایتان را بشورید.
  • خشک کردن دست ها اقدام بسیار مهمی است که حتما باید پس از شستن آن ها انجام دهید. هیچ وقت با دست های خیستان به آن ها دست نزنید. آب حاوی میکروارگانیسم های مضر برای چشم است که می تواند از طریق لنز به چشم هایتان متقل شود.
  • حالا نوبت قرار دادن آن ها در چشم است. برای این کار لنز را سر انگشتتان قرار دهید. با دست دیگرتان که آزاد است چشمتان را نگه دارید و لنز را به آرامی به روی سفید چشم قرار دهید. چشمتان را ببندید و یک چرخش آرام انجام دهید. بدین ترتیب لنزتان در جای صحیح خود قرار خواهد گرفت.
  • برای خارج کردن آن نیز باید لنز را با سر انگشت به گوشه چشم کشیده و سپس با کمک انگشت اشاره و شصت از چشم جدا کنید.
  • در این مرحله باید آن را با محلول لنز بشورید. شستن لنز تماسی با محلول لنز نیز اصول و قواعد خاص خود را دارد. بدین ترتیب که باید چند قطره از محلول را به روی آن بریزید و سپس با سر انگشت تمامی قسمت های جلو و پشت آن را با نوک انگشت ماساژ دهید. اگر دارای ناخن های بلند هستید در این مرحله بیشتر دقت کنید.

لنزهای تماسی را تنها در مورد تایید پزشک می توانید برای طولانی مدت استفاده کنید. کارشناسان تاکید می کنند که از لنزهایتان بیشتر از مدت زمان تعیین شده استفاده نکنید.

فراموش نکنید که لنزهای تماسی استفاده ی ایمن و بی خطر دارند. تنها زمانی که نسبت به رعایت قوانین و بهداشت بی توجه باشد زمینه ی پدید آمدن مشکلاتی را برای چشم هایتان رقم خواهید زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank