لنزهای تماسی دوکانونی مناسب برای آستیگمات

لنزهای تماسی دوکانونی مناسب برای آستیگمات

قطعا می دانید که لنز چشم مناسب برای مشکل آستیگمات، لنز توریک است. اما استفاده از لنز توریک تنها تا قبل از 40 سالگی کاربرد خواهد داشت. پس از چهل سالگی و افزایش سن تغییراتی در بینایی چشم ایجاد می شود. معمولا از دهه ی چهل به بعد افراد دچار مشکلاتی مانند پیرچشمی می شوند.

در این صورت دیگر لنز آستیگمات یا همان توریک گزینه ی مناسبی برایتان نخواهد بود. در این سن بهترین گزینه برای شما لنزهای دوکانونی آستیگمات خواهد بود.

پیرچشمی

پیر چشمی یک مشکل چشم متداول در افراد چهل سال به بالا است. این مشکل به خاطر از دست رفتن خاصیت ارتجاعی عدسی چشم به وجود می آید. در این سن بسیاری از افراد شروع به استفاده از عینک های مطالعه می کنند. اما زدن عینک برای همه خوشایند نمی باشد. زیرا باید همواره هنگام مطالعه عینک خود را همراه داشته باشند و برای دید دور عینک خود را بردارند.

استفاده از لنز به معنای بی نیازی از عینک در هر زمان است. در صورت عدم تمایل به استفاده از عینک، لنز دوکانونی سخت نیز برای پیر چشمی مناسب است.

اما در صورت داشتن آستیگمات، باید از نوع خاصی از لنزها به نام لنز دوکانونی آستیگمات استفاده کنید. این لنزها کاملا مناسب برای افراد بالای چهل سال که دارای قرنیه های نامنظم هستند. با استفاده از این می توانند تمامی فصئول دور ونزدیک را با وضوح و شفافیت بالا ببیننند و دیگر نیازی به استفاده از عینک نخواهند داشت.

اگر پیش از این نیز از لنز توریک که از جنس لنز نرم است استفاده می کردید، شاید پیشنهاد داشته باشید که از لنزهای نفوذ پذیر به گاز استفاده کنید. استفاه از این نوع هم می تواند دید واضحی برایتان در تمامی فواصل ایجاد کند. اما استفاده لنز سخت پس از استفاده از لنز نرم می تواند چالش هایی را برایتان به همراه داشته باشد.

لنزهای تماسی دو کانونی نرم که با تازگی برای رفع مشکل آستیگمات نیز عرضه شده اند، این مشکل را کاملا برطرف کرده اند. این ها با نام لنز چند کانونی توریک عرضه می شوند که می توانید در این سن برای رفع این مشکل خود استفاده کنید.

ویژگی لنزهای تماسی چندکانونی توریک

به علت وجود مشکل آستیگمات این لنزها با ویژگی تثبیت کننده ی خاصی طراحی شده اند. زیرا در صورت چرخش لنز در چشم و جابه جایی محور دید واضح می شود.

این لنزها به صورت سفارشی و هم به صورت موجود در نمره ها و توان های مختلف دور و نزدیک ارائه می شوند.

به طور کلی این لنزها در دو نوع حلقه های متحدالمرکز و یا لنزهای پیشرونده طراحی شده اند. موادی که برای ساخت این ها استفاده می شوند مواد هایدروژل و یا مواد قابل تنفس بیشتر سیلیکون هایدروژل هستند.

دیگر ویژگی های این مانند لنزهای نرم است. یعنی می توانید آن ها را با طول عمرهای ماهانه، فصلی و سالانه تهیه کنید.

قطعا برای خرید لنز طبی دو کانونی توریک نیاز به نسخه ی چشم پزشک خواهید داشت. او به شما خواهد گفت که کدام نوع از ان  برایتان مناسب تر خواهد بود.

لنز تماسی دو کانونی هیبریدی برای استیگمات

نمونه ی دیگر لنز مناسب برای مشکل پیرچشمی و استیگمات، این نوع لنز هیبریدی است. این لنز مانند لنزهای هیبریدی در مرکز ساخته شده از مواد نفوذ پذیر به گاز و با ویژگی لنزهای سخت و در اطراف احاطه شده با مواد هایدروژل برای راحتی بیشتر در حین استفاده است.

قیمت لنز چند کانونی آستیگمات

قیمت لنز طبی در این نوع کمی بیشتر از نمونه های معمولی است. این لنزها از طراحی خاصی برخوردار است.

تکنولوژی استفاده شده برای ساخت این لنز پیچیده تر و تخصصی تر است. همه ای این موارد باعث افزایش قیمت آن نسبت به نمونه های معمولی می شود.

در حال حاضر قیمت این دو برابر قیمت لنز توریک است. در صورت سفارشی تر شدن آن این قیمت به همین میزان افزایش پیدا می کند.

گرچه قیمت ان بیشتر است، اما اگر راحتی پس از استفاده و بی نیازی از عینک را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که این افزایش قیمت بسیار منطقی است و ارزش آن را دارد.

اما توجه داشته باشد که آیا استفاده از لنز و یا عینک برایتان مناسب است، تنها به نظر متخصص چشم و شرایط چشمی و کاری شما بستگی دارد.

به عنوان مثال اگر ساعات زیادی را به کار با کامپیوتر مشغول هستید، قطعا عینک برایتان مناسب تر است. زیرا در حین کار با کامپیوتر تعداد پلک زدن کاهش پیدا می کند و این باعث خشکی چشم و ناراحتی در حین استفاده از لنز چشم طبی می شود.

پس حتما قبل از استفاده از هر نوع وسیله ی اصلاح بینایی به اپتومتریست مراجعه کنید. در صورت تمایل به خرید لنز طبی کارشناسان ما در لنزون می توانند شما را کاملا راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank