ساخت اسلایم با محلول لنز

ساخت اسلایم با محلول لنز

محلول لنز یک وسیله ی ضروری برای نگهداری لنزها می باشد. اگر از لنزهای تماسی مدت دار مانند لنز رنگی فصلی و سالانه استفاده می کنید، حتما با این محصول آشنایی دارید.

همان طور که می دانید طریقه ی استفاده از این ها به این گونه است که باید صبح در چشم قرار دهید و پس از چند ساعت استفاده و یا هنگلم خواب و استراحت از چشم خارج کنید. پس از خارج کردن آن از چشم باید لنز رنگی سالانه و فصلی خود با محلول لنز بشورید و سپس در حالنزی قرار دهید. البته فراموش نکنید که جالنزیتان را باید نیز با مایع لنز پر کنید.

تهیه اسلایم خانگی

اسلایم وسیله ی سرگرمی است که این روزها تبلیغات زیادی برای آن انجام می شود. این وسیله سرگرم کننئده ی خوبی برای کودکان است. البته نمی توان گروخ سنی خاصی برای استفاده از این وسیله ذکر کرد. بعضی از بزرگسالان نیز علاقه مند به بازی با اسلایم هستند. اسلایم ها ضد اضطراب و استرس هستند.

درست کردن اسلایم در خانه مخصوصا اگر فرزند خردسال دارید، می تواند بسیار لذت بخش باشد و باعث شکوفا شدن خلاقیت و استعدادهای او شود. با ساختن این وسیله در خانه می توانید فرزندتان را برای ساعت ها مشغول بازی کنید و از ماندن پای تلویزیون بازدارید.

درست کردن اسلایم در خانه اصلا سخت نیست و  بسیار آسان است. ساعاتی که با فرزندتان به ساخت آن سپری خواهید کرد، مبدل به ساعات شاد و فراموش نشدنی زندگی تان خواهد شد. به راحتی می توانید با محلول لنزتان این وسیله بازی را بسازید.

محلول لنزها حاوی مقادیری اسید بوریک است. این ماده باعث ایجاد بافت کشسانی و لطیف اسلایم خواهد شد. پس قبل از ساخت اسلایم با محلول های تمیز کننده ی لنز چک کنید که شامل اسید بوریک باشد. به عنوان مثال محلول لنز یونیورسال و رنیو دارای این ماده است. برای ساخت اسلایم در خانه نیاز به مواد زیر خواهید داشت:

  • نصف فنجان چسب PVA
  • نصف قاشق غذا خوری بی کربنات نوشابه
  • نصف فنجان کرم موبر
  • یک قاشق غذا خوری محلول لنز یونیورسال و یا رنیو
  • رنگ خوراکی برای ساخت اسلایم رنگی
  • اکلیل برای براق کردن آن

مراحل ساخت

برای ساخت اسلایم در خانه مراحل زیر را طی کنید:

  • یک کاسه ی بزرگ برای مخلوط کردن مواد آماده کنید.
  • نصف فنجان چسب را در ظرف بریزید، 2 قاشق آب به آن اضافه کنید و با یک قاشق مواد را با هم مخلوط کنید.
  • کرم موبر اضافه کنید و مجدد مواد را با هم مخلوط کنید.
  • بی کربنات نوشابه را به مخلوط اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید.
  • رنگ خوراکی و اکلیلتان را اضافه کنید. میزان اضافه کردن رنگ بسته به سلیقه ی شما متفاوت خواهد بود.
  • حالا محلول لنز را اضافه کنید و به خوبی ورز دهید. حواستان باشد بیش از حد اضافه نکنید. اضافه ی بیش از حد محلول لنز باعث می شود حالت کشسانی خود را از دست بدهد. کمتر هم بریزید به دست خواهد چسبید.
  • بعد از این که چند دقیقه به خوبی ورز دادید، اسلایمتان برای بازی آماده است.

اگر مراحل ساخت آن را به کودکتان محول کردید، حتما بر او نظارت داشته باشید. همچنین اگر در حین ساخت آن احساس سوزش کردید، احتمالا به مواد حساسیت دارید و مراحل ساخت را متوقف کنید و پوستتان را با آب و صابون بشورید.

فراموش نکنید که حتما پس از بازی با اسلایم دست هایتان را به خوبی بشورید و برای استفاده ی بعدی آن را در جای سرد و خشک نگه داری کنید.

سخن آخر

امیدواریم فرصت ساخت اسلایم در خانه را پیدا کنید و تجربه ای جدید کسب کنید. محلول لنزها در سایزهای مختلف 50، 150 و 400 میلی تولید می شوند.

با توجه به این که دوره ی استفاده از محلول ها پس از باز شدن محدود است اگر به صورت انفرادی از آن استفاده می کنید، بهتر است در حجم های کوچک تر آن را خریداری کنید.

نکته ی دیگری که لازم است به آن توجه داشته باشید با توجه به نوع لنزتان محلول خود را انتخاب و خربداری کنید. اگر چشم پزشک لنزهای نرم را برایتان سفارش داده است باید محلول لنز مخصوص آن را تهیه کنید. لنزهای سخت هم محلول مخصوص به خود را دارند.

برای مشاهده و خرید انواع مدل های آن به فروشگاه لنزون مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank