تمام شدن بی موقع محلول لنز

تمام شدن بی موقع محلول لنز

تمام شدن بی موقع محلول لنز مشکلی است که معمولا کسانی که از لنزهای تماسی فصلی و سالانه استفاده می کنند، گاهی با آن رو به رو می شوند. تصور کنید که شب هنگام خواب فرا رسیده است و شما می خواهید لنزهای خود را از چشم خارج کنید، اما با باطری خالی محلول لنز روبه رو می شوید.

یا این که تصور کنید که برای تعطیلات به خارج از شهر رفته و هنگامی که می خواهید لنزهایتان را تعویض کنید، متوجه می شوید که محلول لنزتان وارونه شده است و محلول داخلش به بیرون ریخته است.

احتمالا در این لحظه وحشت زده خواهید شد و نمی دانید که باید چه کنید. ما در ادامه بایدها و نبایدهایی که باید در این موقعیت انجام دهید به شما خواهیم گفت.

استفاده از محلول های دیگر

احتمالا با قرار گرفتن در این وضعیت به ذهنتان خطور کند که از محلول های دیگر موجود در دم دستتان استفاده کنید لنزهایتان را در آن قرار دهید. ادامه ی مطلب را بخوانید تا ببینید که در کدام مایع های می توانید لنز چشم خود را قرار دهید و در چه محلول هایی نمی توانید.

استفاده از آب آشامیدنی

دم دست ترین مایعی که به احتمالا در این موقع به ذهنتان خطور خواهد کرد، آب است. حتما با خودتان فکر می کنید که گذاشتن لنزها برای یک شب در آبی که هروز به مقدار زیادی از آن می نوشید، مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما آب دارای باکتری هایی است که می تواند موجب عفونت در چشم شود. علاوه بر این ماندن لنزها در آب می تواند منجر به از دست رفتن حالت و ویژگی های آن شود. به همین دلیل است که همیشه کارشناسان و متخصصان چشم می گویند که قبل از رفتن به حمام و یا استخر لنزهایتان را از چشم خود خارج کنید.

استفاده از محلول نمکی

شاید در این موقعیت به نظرتان برسد که از محلول های نمکی استریل موجود در داروخانه ها که معولا برای شست وشوی حلق و بینی کاربرد دارد، استفاده کنید. استفاده از این محلول ها برای شست و شوی لنز قبل از قرار دادن آن در چشم ایرادی ندارد، اما برای ضدعفونی و نگهداری لنز مناسب نمی باشند.

استفاده از محلول پراکسید هیدروژن

این یک محلول فوق العاده قوی برای نگهداری لنزها است که معمولا برای افراد با چشمان حساس تجویز می شود. نگهداری لنزها در این محلول بلامانع است. اما این محلول باید فقط با تجویز چشم پزشک استفاده شود. دستورالعمل استفاده از آن نیز کمی پیچیده تر از مایع لنز معمولی است. محلول لنزهای پراکسید هیدروژن با قرص هایی به خصوص که نقش خنثی کننده دارند استفاده می شوند تا برای چشم ها مشکلی به وجود نیاورند.

خوابیدن با لنز

شاید در گیر افتادن در همچین موقعیتی با خودتان بگویید امشب را با لنز می خوابم تا فردا محلول لنز تهیه کنم. اما در صورت استفاده از لنز روزانه ماهانه به هیچ عنوان مجاز نیستید که با آن ها بخوابید. این موضوع ربطی به قیمت لنز چشم شما ندارد.

لنزهای روزانه برای خواب طراحی نشده اند و حتما باید قبل از خواب از چشمتان خارج شوند. در غیر این صورت چشم با مشکل کمبود اکسیژن، سوزش، قرمزی و حتی التهاب روبه رو خواهد شد.

خوابیدن با لنز، اکسیژن رسانی به چشم را محدود می کند. همچنین چون موقع خواب دیگر پلک زدن نیز صورت نمی گیرد، باعث خشکی چشم می شود. به همین دلیل موقعبیدار شدن احساس خشکی، سوزش و درد در چشم های خود دارید.

پس در صورت قرار گرفتن در همچین موقعیتی حی اگر شده قید لنزهایتان را بزنید، از خوابیدن با آن ها صرف نظر کنید. فراموش نکنید فردا می توانید یک جفت لنز تازه تهیه کنید. اما در هیچ دکانی چشم فروشی پیدا نخواهید کرد. پس باید سلامت چشم هایتان را در اولویت قرار دهید.

راه حل

حالا که تا به اینجای مقاله را خوانده اید، حتما از خودتان می پرسید پس چه کاری با تمام شدن محلول لنزم می توانم انجام دهم؟

باید بگوییم بهتر است مصرف ماهانه و یا سالانه ی خود را پیش بینی کنید. محلول لنزها معمولا دارای تاریخ مصرف طولانی هستند و تهیه ی چندتا از آن ها در طول سال هیچ مشکلی ندارد. می دانید محلول لنزها تا زمانی که باز نشده اند تا تاریخ انقضایشان قابل استفاده است. پس از باز شدن هم یک تا سه ماه بسته به نوع مارک قابل استفاده هستند. بدین ترتیب همیشه مطمئن خواهید بود که چند محلول لنز اضافی در خانه دارید.

اگر هم دوست ندارید چندتا بیشتر محلول لنز سفارش دهید، حتما پیش از اتمام محلول لنز و هنگامی که محلول لنزتان به نصف برسد، محلول لنز جدید خود را سفارش دهید.

اگر بیرون از خانه و در سفر، با مشکل اتمام محلول لنز مواجه شدید بهتر است، به داروخانه ی شبانه روزی مراجعه کنید و برای تهیه محلول لنز مناسب اقدام کنید.

اما اگر نتوانستید محلول لنز تهیه کنید، همان طور که گفته شد بهتر است قید لنزهایتان را بزنید و به هیچ عنوان فکر خوابیدن با آن ها را نکنید.

استفاده از لنزهای روزانه یکبار مصرف

اگر زیاد در این موقعیت گیر می افتید بهتر است از مصرف لنزهای ماهانه صرف نظر کنید و به خرید لنزهای روزانه روی بیاورید. بدین ترتیب هیچ وقت نگران بابت تموم شدن محلول لنزهای خود نخواهید بود. لنزهای یکبار مصرف لنزهایی هستند که پس از یکبار استفاده دور انداخته می شوند. یعنی شب وقتی می خواهید بخوابید این لنزها را از چشم خود خارج می کنید و دور می اندازید. بدین ترتیب دیگر لازم نیست نگران تمام شدن محلول لنز باشید. زیرا این لنزها اصلا به محلول لنز احتیاجی ندارند.

استفاده از لنزهای شبانه روزی

یکی دیگر از راه حل هایی که پیشنهاد می شود، استفاده از لنزهای شبانه روزی است. این لنزها یکی از جدیدترین و راحت ترین نوع لنزهای تولید شده است که امکان استفاده از لنز را برای یک هفته یا یک ماه بدون نیاز به خارج کردن از چشم مهیا کرده است. این لنزها متاسفانه در ایران موجود نیستند. ولی شاید بتوانید از دیگر کشورها سفارش دهید.

پیشنهاد لنزون

لنزون پیشنهاد می کند که همیشه چند محلول لنز اضافی همراه خود داشته باشید. شما می توانید به راحتی در هر وقت شبانه روز از طریق سایت لنزون محلول لنز مناسب خود را سفارش دهید.

تنوع محلول لنزها را در سایت مشاهده کنید. شما می توانید محلول لنزهای کوچک تر را برای کیف دستی خود و محلول لنزهای بزرگتر را برای خانه سفارش دهید. بدین ترتیب همیشه و همه جا محلول لنز همراه خواهید داشت.

محلول لنز یونیورسال پیشنهاد شگفت انگیز متخصصان چشم ما می باشد. می توانید این محلول لنز چند منظوره و با کیفیت را با قیمت مناسب از لنزون نمایندگی لنز طبی و رنگی در تهران تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank