نکات کمپ زدن با لنزهای تماسی

نکات کمپ زدن با لنزهای تماسی

با نزدیک شدن تابستان شور و هیجان برای تفریحات بیرون از خانه و ماندن در طبیعت بیشتر می شود. سال های قبل به علت شیوع کرونا و وجود محدودیت های کرونایی سفرها به شدت کاهش پیدا کرده بود. اما در سال جدید و با انجام واکسیناسیون، کم کم در حال برگشت به روزهای عادی هستیم.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای رفتن به هتل، تعطیلات خود را در فضای باز و به صورت کمپینگ بگذرانند. کمپینگ یا چادر زدن در طبیعت تجربه ای متفاوت برایتان به همراه خواهد آورد. اما اگر جز استفاده گنندگان لنزهای تماسی هستید، آیا خواهید توانست مانند دیگر افراد از این لحظات لذت ببرید؟

بله نگران نباشید. شما هم با به کار گیری نکاتی که در ادامه خدمتتان گفته خواهد شد، می توانید بدون هیچ گونه نگرانی و دغدغه ای از به خطر افتادن سلامت چشم و لنزهایتان لحظات شاد و زیبایی را در طبیعت سپری کنید.

آماده شدن برای رفتن به تعطیلات

پس از ماه ها قرنطینه و وجود فشار و استرس بالا هیچ چیز بهتر از رفتن به دامن طبیعت نمی تواند باعث تجدید قوا و روحیه شود. تماشای ستارگان در آسمان شب، بیدار شدن با صدای پرندگان و درست کردن غذا به روی آتش، پیاده روی و …. کارهایی است که می تواند تغییرات مثبت زیادی در حال و هوای شما ایجاد کند.

اما با توجه  به محدودیت امکان ها در دامن طبیعت باید تجهیزات مناسب همراه خود داشته باشید. نکاتی که برای آماده شدن و رفتن به کمپ باید مد نظر خود قرار دهید به شرح زیر است:

توجه به مسائل بهداشتی

همان طور که می دانید افرادی با پرداخت قیمت لنز طبی و یا رنگی از آن استفاده می کنند باید بیشتر مراقب بهداشت باشند.

حتما باید قبل از قرار دادن و یا برداشتن آن ها دست هایتان را بشورید تا خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهید. پس حتما آب بیشتری همراه داشته باشید. اگر قرار است کنار نهری کمپ بزنید، بهتر است فکر شستن دست هایتان را با آب نهر و یا رودخانه را بی خیال شوید و آب بهداشتی تر همراه داشته باشید.

همچنین وسایل ضدعفونی دست، صابون نیز برای شست و شو دست هایتان و دستمال های یکبار مصرف برای خشک کردن باید داشته باشید.

بدین ترتیب دیگر برای گذاشتن آن در چشم و یا خارج کردن آن از چشم دچار مشکل نمی شوید و می توانید با دستانی تمیز از آن ها استفاده کنید.

به همراه داشتن جالنزی و محلول لنز

اگر از لنز طبی فصلی و یا سالانه استفاده می کنید، فراموش نکنید که جالنزی و محلول لنز خود را بردارید. این دو وسیله هنگام استفاده از لنزهای مدت دار بسیار اهمیت دارد. همان طور که می دانید خوابیدن با لنزها ممنوع است. شب هنگامی که می خواهید بخوابید باید آن ها را از چشم خارج کنید.

پس از خارج کردن باید ابتدا آن ها را با محلول لنز بشورید، کاملا ضدعفونی کنید و سپس در جالنزی قرار دهید. اگر این دو را فراموش کردید، بهتر است قید لنزهایتان را بزنید. در صورت ماندن آن ها در چشم و خوابیدن با آن ها منتظر عواقب ناگواری باشید.

همچنین در صورتی که برنامه شنا دارید، حتما قبل از پریدن به داخل آب آن ها را از چشمتان خارج کنید. اگر اعتقادی به این کار ندارید؛ حتما مقاله ی مربوط به خطرات تماس آب با لنزهای تماسی را نیز مطالعه کنید.

تهیه قطره لنز

قطعا شرایط ماندن در طبیعت می تواند غیر قابل پیش بینی باشد. در صورت وزش باد، گرما و … امکان خشکی چشم ها افزایش پیدا می کند. به همین دلیل برای راحتی خودتان بهتر است که قطره لنز حتما همراه داشته باشید.

این وسیله کاربردی برای هیدراته کردن سریع چشم و همچنین ضدعفونی کردن آن است. اگر در حین پیاده روی در طبیعت و یا درست کردن غذا به روی آتش احساس خشکی و ناراحتی در چشم کردید می توانید بدون نگرانی از قطره لنز استفاده کنید.

استفاده از نمونه های یکبار مصرف

اگر بتوانید برای آن یکی دو شبی که قرار است در طبیعت به صورت کمپینگ بگذرانید، لنز طبی روزانه و یا نوع رنگی روانه اش را تهیه کنید بسیار بهتر خواهد بود.

 فرقی ندارد که از آن برای بهبود بینایی و یا زیبایی استفاده می کنید. می توانید برای آن یک روز لنز یکبار مصرف بخرید. بدین ترتیب دیگر درگیر مسائلی نظیر ضدعفونی لنز و قرار دادن آن ها در جالنزی و به همراه داشتن محلول لنز نخواهید بود.

مراقبت از چشم و پوست در برابر آفتاب

بدون شک وقتی قصد چادر زدن در طبیعت را دارید ساعات بیشتری را در زیر آفتاب خواهید ماند. به همین دلیل ضروری است از پوست و چشمهایتان در برابرآفتاب و اشعه های مضر آن محافظت کنید.

قبل از هر چیز ضد آفتاب مناسب خریداری کنید. برای محافظت از چشم هایتان می توانید ضمن انتخاب برندهایی مانند لنز اکیو وی، ایر اپتیکس، بوش اند لومب و … که فیلتر UV دارند، حتما از عینک های آفتابی استاندارد نیز استفاده کنید.

عینک آفتابی باید فیلتر UV مناسبی داشته باشد در غیر این صورت نمی تواند از ورود اشعه های مضز به نواحی اطراف چشم و چشم جلوگیری کند. برای خرد عینک آفتابی مناسب به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید و از دست فروش ها خرید نکنید.

پوشیدن کلاه های لبه دار نیز تا حدی می تواند از ورود این اشعه های خطرناک به چشم جلوگیری کنند. در هر صورت حتما اقدامات محافظتی از چشم و پوست را فراموش نکنید.

سخن آخر

امیدواریم با خواندن مطالب این مقاله و به کارگیری توصیه های آن بتوانید لحظات شاد و مفرخی را در دل طبیعت سپری کنید.

فراموش نکنید که حتما برای خرید و انتخاب بهترین برند لنز با چشم پزشکتان مشورت کنید. زیرا معرفی یک برند مشخص برای افراد کار درستی نیست و با توجه به شرایط چشم و جسمانی هر فرد انتخاب برند متفاوت است.

تنوع برندها نیز به قدری در زمینه ی طبی و رنگی زیاد شده است که می تواند باعث سردرگمی شما شود. به همین دلیل توصیه می شود که حتما نظر یک کارشناس را در این باره بپرسید. می توانید از نظذات کارشناسان ما در لنزون نیز در این باره کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank