مزایا و معایب لنزهای تماسی یکبار مصرف

مزایا و معایب لنزهای تماسی یکبار مصرف

لنز روزانه یکبار مصرف نوع خاصی از لنزهای تماسی است که به علت استفاده ی راحت و همچنین بهداشتی تر بودن، یکی از محبوب ترین نوع لنزهای تماسی در میان استفاده کنندگان و پزشکان می باشد. آن ها در پایان هر روز دور انداخته می شوند و در آغاز هر روز از یک جفت تازه استفاده می شود.

قبل از این که مزایا و معایب این نوع از لنزها را خدمت شما بگوییم، توجه شما را به نکته ای مهم جلب می کنیم. لنزهای روزانه متفاوت از لنزهای یکبار مصرف هستند. لنزهای روزانه، لنزهایی هستند که شب قبل از خواب از چشم خارج می شوند، اما دور انداخته نمی شوند. بلکه برای استفاده ی مجدد در روز بعد در جالنزی قرار داده می شوند. این ها می توانند لنزهایی با طول عمر هفتگی، ماهانه، فصلی و یا سالانه باشند. گاهی به اشباه به این لنزها لنز چشم دائمی گفته می شود که اصطلاح درستی نمی باشد.

اما لنزهای یکبار مصرف پس از استفاده ی محدود در طول روز در پایان همان روز از چشم خارج می شود و در سطل آشغال انداخته می شود.

مزایای لنزهای یکبار مصرف

تا به حال فکر کرده ایک که چرا تاکید می شود که حتما لنزهایتان را شب قبل از خواب از چشم خارج کنید و  آن ها را تعویض کنید؟

هر چه زود به زود آن ها را تعویض کنید، چشمهایی سالم تر و بهداشتی تر خواهید داشت. پروتئین و کلسیم و لیپید (چربی) موجود در اشک چشمتان، به روی لنزهایتان تجمع می کند. هر چه طول عمر لنزتان طولانی تر باشد، میزان تجمع این رسوبات بیشتر خواهد بود و چشمانتان بیشتر در معرض عفونت قرار خواهد گرفت.

گرچه حتما در صورت استفاده از آن ها، با محلول لنز تمیزشان می کنید، اما این تمیز کردن به طور صد در صد باعث از بین رفتن این رسوبات نمی شود.

لنزهای تماسی یکبار مصرف دیگر این مشکل انباشتگی رسوبات را ندارند. زیرا مدت زمان کوتاه و حداکثر تا 24 ساعت استفاده می شوند. در این مدت اگر پروتئین و یا چربی هم روی لنز انباشته شود، به علت این که دور انداخته می شوند مشکلی برای چشم ایجاد نخواهد کرد.

مزایای خرید لنز طبی روزانه یکبار مصرف و نمونه های رنگی آن به شرح زیر است:

  • عدم تجمع پروتئین، چربی و کلسیم به روی چشم و در نتیجه حفظ سلامت چشم
  • اکسیژن رسانی بهتر به چشم به علت نازک تر بودن
  • راحتی در استفاده به علت نیاز نداشتن به تمیز کردن
  • عدم نیاز به خرید جالنزی و محلول لنز
  • عدم سرخی و التهاب چشم به علت هیدراته ی بالای آن ها
  • مناسب برای افرادی که قصد استفاده ی طولانی مدت از لنز ندارند و یا می خواهند برای امتحان از آن استفاده کنند.

معایب لنزهای یکبار مصرف

به قدری مزایای این نوع لنزها زیاد است و پزشکان همواره افراد به استفاده از آن ها تشویق می کنند، نمی توان معایب خاصی برای آن ها ذکر کرد.

تنها موردی که می توان به آن اشاره کرد، تفاوت قیمت آن برای استفاده های طولانی مدت است.گرچه قیمت لنز طبی فصلی و یا سالانه در مقایسه با قیمت لنز طبی یکبار مصرف بیشتر به نظر می رسد، اما فراموش نکنید که این قمیت برای یک جفت لنز یکبار مصرف می پردازید.

اگر بخواهید هر روز از آن استفاده کنید تفاوت قمیت قابل توجهی با دیگر مدل ها خواهند داشت. البته در حال حاضر سازندگان به دنبال کاهش قیمت لنز چشم هستند که همه ی افراد بتوانند از مزایای آن ها بهره مند شوند.

می توانید با مراجعه به سایت لنزون و بررسی انواع برندهای مختلف، از لحاظ قیمت بررسی کنید و مناسب ترین آن ها را انتخاب و خریداری کنید.

موردی دیگری که می توان به آن اشاره کرد، دور انداختن هروزه لنزها می تواند باعث آلوده شدن محیط زیست شود. در بسیاری از کشورها مکان هایی مشخص رای تحویل دادن بقایای لنزها و بازیافت آن ها وجود دارد.

خرید لنز یکبار مصرف

اگر قصد خرید این نوع کنتاکت تماسی را دارید، می توانید قبل از خرید به اپتومتریست مراجعه کنید و با مشخص کردن انحنا و قطر چشمتان، نمونه ی مناسب را تهیه کنید.

این لنزها را می توانید به صورت طبی و رنگی تهیه کنید. مدل های طبی برای رفع مشکلات انکساری نزدیک بینی و دور بینی و نمونه های رنگی در انواع مختلف لنز فانتزی و رنگی قابل تهیه است.

به عنوان مثال لنز چشم رنگی مردانه یکبار مصرف از مدل هایی است که بسیار مورد استقبال آقایان قرار گرفته است.

برای خرید راحت و بدون دردسر این نوع از لنزهای تماسی کافی است به فروشگاه لنزون سر بزنید تا بهترین برندهای لنز را با مناسب ترین قیمت تهیه کنید.

برای خرید لنز یکبار مصرف می توانید از طریق فیلتر سایت راحت تر به انواع آن دسترسی پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank