مراقبت از چشم ها در فصل تابستان

مراقبت از چشم ها در فصل تابستان

تابستان فصل گردش و پیک و نیک است. فرقی نمی کند که تفریحات شما در این فصل چه می باشد. پیاده روی با دوستانتان، رفتن به پیک نیک و یا آفتاب گرفتن در کنار ساحل از تفریحات متداول و رایج بیشتر افراد در این فصل است.

به علت زاویه ی تابش مستقیم خورشید در فصل تابستان حفاظت در برابر اشعه های مضر خورشید بسیار اهمیت دارد. در این فصل گزارش های ناشی از آفتاب سوختگی و گرمازدگی افزایش پیدا می کند. حفاظت در برابر اشعه های مضر تنها به استفاده از کرم های ضد آفتاب ختم نمی شود. چشمانتان نیز در مقابل این اشعه ها نیاز به مراقبت دارند.

کارشناسان چشم ما بهترین نکات مراقبت از چشم را برای افرادی که از لنز تماسی استفاده می کنند، گردآوری کردند. با رعایت این نکات می توانید به خیال راحت از انواع لنزهای تماسی رنگی و یا طبی استفاده کنید و تفریحات دلخواه خود در این فصل را انجام دهید.

محافظت از چشم در برابر اشعه های مضر

اشعه های فرابنفش تنها برای پوستتان مضر نمی باشد، بلکه برای چشمانتان نیز ضرر خواهد داشت. اشعه های خورشید که به صورت اشعه های UVA و UVB است حتی در روزهای ابری برای چشمانتان مضر می باشند.

مراقبت از چشم ها در برابر اشعه های مضر خورشیدی در تمامی فصل ها اهمیت دارد. در تابستان به علت شدت پیدا کردن این اشعه ها، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

اما لازم نیست که به خاطر ترس از این اشعه ها در تابستان خودتان را در خانه محبوس کنید. اگر جز استفاده کنندگان لنزهای تماسی هستید می توانید از انواع لنزهای تماسی که فیلتر کننده ی اشعه های UV  هستند استفاده کنید. این لنزها در برندهای مختلف تولید شده اند و از رسیدن اشعه های مضر به چشم جلوگیری می کنند.

استفاده از آن ها همراه با عینک های آفتابی می تواند یک محافظ بسیار قوی در برابر اشعه های مضر ایجاد کند.

شنا با لنزهای تماسی در تابستان

سوالی که خیلی زیاد در فصل تابستان برای استفاده کنندگان لنزهای تماسی پیش می آید این است که آیا می توانند با وجود لنز در چشم به شنا و یا دریا بروند.

به طور کلی توصیه نمی شود که هنگام شنا در استخر و یا دریا و حتی در حمام از لنزهای تماسی استفاده کنید. تماس آب با لنزهای تماسی با جذب باکتری های مضر با چشم همراه است که می تواند منجر به ایجاد عفونت در چشم شود.

اگر از لنز زیبایی و رنگی استفاده می کنید، حتما قبل از رفتن به استخر و یا شنا در دریا آن ها را از چشمتان خارج کنید. اما اگر از لنزهای طبی استفاده می کنید که بدون آن ها دیدن برایتان سخت می شود، بهتر است به جای استفاده از لنز سالانه و یا فصلی از لنزهای یکبار مصرف استفاده کنید. بدین ترتیب پس از شنا آن را دور می اندازید و دیگر نگران آلوده شدن آن ها با آب نیستید.

همچنین می توانید برای حفاظت بیشتر از چشمانتان از عینک های مخصوص شنا استفاده کنید که از تماس چشمهایتان با آب جلوگیری کند.

سخن آخر

استفاده از لنز در تابستان بسیار لذت بخش خواهد بود اگر با رعایت نکات فوق باشد. فراموش نکنید که برای خرید لنز طبی و یا لنز رنگی نسخه ی چشم پزشکی تهیه کنید تا در هنگام خرید، لنز نامناسب انتخاب نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank