مراقبت از چشم ها در فصل بهار

مراقبت از چشم ها در فصل بهار

با ورود به فصل بهار و افزایش حساسیت های فصلی افراد به دنبال راه حلی برای مقابله با این تغییرات فصلی برای لذت بردن بیشتر از این فصل هستند.

در این فصل هوای معتدل همراه با زیبایی های طبیعت افراد را به وجد می آورد که ساعات بیشتری را بیرون از خانه و در دامان طبیعت سپری کنند. اما این تغییر فصل همراه با چالش هایی برای افراد مخصوصا کسانی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند به وجود می آورد.

ما در این مقاله چند نکته مفید و کاربردی برای شما جمع آوری کرده ایم که با رعایت آن ها می توانید بدون برخورد با مشکلی و ایجاد حساسیت در چشم هایتان از زیبایی های این فصل نهایت بهره را ببرید.

  • بررسی میزان حساسیت خود در این فصل

هیچکس بهتر از خودتان نمی تواند به شما در پیشگیری از بروز حساسیت در این فصل کمک کند. بررسی کنید که بیشتر گرده ی چه گل هایی باعث ایجاد حساسیت و تحریک چشم هایتان می شود. به طور کلی سه نوع گرده ی گیاهان و درختان در این فصل باعث ایجاد آبریزش و خارش در چشم ها می شود:

  • گرده ی درختان
  • گرده ی چمن ها
  • گرده ی علف های هرز

استفاده از قطره های چشمی و خرید لنز روزانه یکبار مصرف بهترین راهکار برای کاهش تاثیر این گرده ها بر چشم ها می باشد. برای خرید انوع لنزهای روانه یکبار مصرف به نمایندگی لنز طبی رنگی در تهران به نشانی لنزون مراجعه کنید.

  • تمیز کردن مرتب و روزانه ی لباس ها

اگر در خانه باغچه دارید و یا زیاد در بیرون خانه هستید حنما پس از برگشت به خانه، لباس ها و دست هایتان را با آب و صابون بشورید. تعویض ملحفه ها و لباس ها به کاهش آلرژی های فصل بهار کمک می کند. گرده های گیاه ها و گل ها به روی لباس هایتان می نشیند و باعث تشدید آلرژی می شود. تماس ناخودآگاه دست ها با لباس ها و صورتتان می تواند باعث ایجاد خارش و سوزش در چشم شود.

به همین دلیل توصیه می شود در این فصل مرتبا ملحفه ها و لباس ها را بشورید و فرش هایتان راجارو بکشید تا اثر گرده افشانی در محل زندگی تان را به حداقل کاهش دهید.

اگر حیوان خانگی نگه داری می کنید، باید نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنید. زیرا آن ها نیز به طور ناخودآگاه این گرده ها را از بیرون با خود به داخل خانه خواهند آورد.

  • استفاده از لنزهای روزانه

فصل بهار موقعیت خوبی را برای ورزش های بیرون از خانه مانند پیاده روی و یا دوچرخه سواری فراهم می کند. همه می دانند که استفاده از لنزهای تماسی انجام ورزش و فعالیت های بدنی را راحت تر می کند. اما فصل بهار با ایجاد حساسیت فصلی برای برخی از افراد می تواند مشکلاتی برای استفاده کنندگان لنزهای طبی و یا لنزهای طبی رنگی ایجاد کند.

برای کاهش اثر گرده افشانی بر چشم ها و لنزهایتان بهتر است از لنزهای یکبار مصرف استفاده کنید. یا خرید لنز طبی روزانه و یا لنز طبی رنگی روزانه پس از یکبار استفاده لنزتان را دور می اندازید و دیگر نگران تمیز نشدن لنزهایتان نخواهید بود.

چشم پزشکان و متخصصان چشم بیشتر به استفاده از این لنزها تاکید دارند. اما برخی از افراد به خاطر صرفه های اقتصادی لنزهای فصلی و یا سالانه را تهیه می کنند. این لنزها نیز کاملا مورد تایید سازمان های بهداشتی هستند. در صورت استفاده از این مدل لنزها باید بیشتر حواستان به رعایت نکات بهداشتی باشد.

  • قطره لنز برای چشمان حساس

افرادی که در این فصل بیشتر دچار آلرژی و یا همان تب یونجه می شوند، می توانند از قطره های چشمی استفاده کنند. قطره هاب چشمی حالتی تسکین دهنده دارند و از خشکی چشم جلوگیری می کنند.

همانطور که استفاده از آنتی هیستامین ها در این فصل اثر کاهشی بر آلرژی دارند، قطره های چشمی نیز موثر هستند. توجه داشته باشید که باید از قطره های مخصوص لنز چشم استفاده کنید.

برخی از قطره های چشمی را نمی توان همزمان با لنزها استفاده کرد. برای خرید قطره های چشمی مناسب با لنزهای تماسی به نمایندگی لنز طبی مراجعه کنید.

این قطره ها ضد حساسیت نیز هستند و با مرطوب کردن چشم ها باعث خارج شدن گرده ها از چشم و کاهش سوزش و قرمزی چشم می شود. اگر با استفاده از قطره های چشمی هنوز هم سوزش و خارش در چشم هایتان دارید، بهتر است لنزها را از چشمتان خارج کنید و کمی به چشم هایتان استراحت دهید.

  • استفاده از لنزهای تماسی فیلتر دار در برابر اشعه های خورشید

گرچه اشعه ی خورشید دارای مزایایی مانند دارا بودن ویتامین D می باشد. اما در قرار گرفتن بیش از حد در زیر نور خورشید می تواند باعث سوختگی شود. بههمین دلیل همیشه توصیه می شود که از کرم های ضد آفتاب و عینک های اقتابی مناسب استفاده شود.

در فصل بهار و تابستان به علت تغییر زاویه تابش خورشید لازم است که بیشتر حواستان به اشعه های خورشید باشد. استفاده از لنزهایی که از ورود اشعه های مضر به چشم جلوگیری می کند یک راه حل ایده آل برای مراقبت از چشم ها در فصل بهار است.

سخن آخر

با به کار گیری این نکات می تواند از آلرژی های فصل بهار در امان باشید و مانند افراد عادی از زیبایی های این فصل لذت ببرید.

برای تهیه لنز مناسب از فروشگاه لنزون بهتر است نسخه ی چشم پزشکی داشته باشید. چشم پزشکان با معاینات چشم می تواند نوع مناسب لنز چشم را تشخیص دهد. همچنین می تواند برندهای مناسب تری را به شما پیشنهاد دهد. اما می توانید از کارشناسان چشمی ما هم برای انتخاب لنز مناسب راهنمایی بگیرید.

با مراجعه به لنزون می توانید لیستی از بهترین برندهای لنزهای طبی و رنگی را مشاهده کنید و با خرید آن ها راحتی و شفافیت دید بینظیری را تجربه کنید.

امیدواریم با به کار گیری نکات این مقاله بتوانید از میزان حساسیت های فصلی خود در فصل بهار بکاهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank