مراقبت از لنزهای تماسی در زمان کرونا

مراقبت از لنزهای تماسی در زمان کرونا

گرچه استفاده از لنز چشم در زمان تپیدمی کرونا کاملا ایمن است، اما رعایت بهداشت در این دوره بیش از هر زمان دیگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

این روزها شیوه ی زندگی کمی متفاوت از قبل است. رعایت بهداشت و ایجاد عادات جدید در زندگی تنها برای مراقبت از سلامت خود و عزیزانمان است. در این دوران تنها باید به منابع اطلاعات علمی رجوع کنیم و برای دور ماندن از تنش و اضطراب از مطالعه خبرهای زرد دوری کنیم.

یکی از شایعاتی که در این دوره سر زبان ها افتاده بود، این است که استفاده از لنزهای تماسی باعث ابتلا به این بیماری می شود و درج شده بود که به جای استفاده از لنز طبی از عینک استفاده شود. اما هیچ منبع علمی این خبر را تایید نکرده است و شواهدی مبنی بر تایید این خبر وجود ندارد.

استفاده از لنز در دوران کرونا

از آن جا که ما به سلامت چشم های شما بسیار اهمیت می دهیم در این مقاله توصیه بهترین کارشناسان جهان را جمع آوردی کرده ایم. به جای مضظرب کردن خود از طریق خواندن اخبار غیر اعتماد این مقاله را با دقت مطالعه کنید و توصیه های آن را دنبال کنید.

استفاده از لنزهای تماسی ایمن ترین روش برای تصحیح بینایی به طور موثر است. رعایت بهداشت ساده ترین راهکار مراقبتی است.

چشمان شما به طور ناخودآگاه می تواند نقش زیادی در ابتلا به بیماری داشته باشد. دلیل آن هم بسیار ساده است. شم بدون این که متوجه باشید و از روی ناخودآگاه دست های آلوده تان را به چشم هایتان می زنید.

حتما قانون 20 ثانیه شستن دست ها را شنیده اید. این امر مخصوصا در دوران اپیدمی و مخصوصا کسانی که از لنز استفاده می کنند از اهمیت بیشتری برخوردار است.  پس حتما این قانون را بیشتر از هر زمانی به خاطر بسپرید.

استفاده از لنزهای تماسی نه تنها بی خطر است بلکه در اقدامات پیشگیرانه نیز بسیار موثر است. پوشیدن لنز چشم طبی برای کارگرانی که عینک های محافظ استفاده می کنند بسیار با اهمیت است. استفاده از لنزها کمترین مشکلات بینایی را در زیر ماسک ها، گیره ها و تجهیزات محافظتی دارند. آن ها هیچ گونه تکانی به روی چشم ندارند.

لنزهای تماسی وضوح دید بسیار بالایی دارند که آن را برای بسیاری از افراد مانند پزشکان و مهندسان پرکاربرد کرده است.

در دوران کرونا استفاده از ماسک و عینک مشکلانی مانند بخار گرفتگی و تحت تاثیر قرار دادن بینایی را به همراه دارد. عرق کردن صورت به خاطر نفس باعث لغزیدن آن ها از روی صورت می شوند که باید هربار برای تنظیم کردن ان ها دست ها را ضدعفونی کرد. اما استفاده از لنز تماسی این مشکلات را کاملا برطرف کرده است و می توان بدون دل مشغولی بابت این مشکلات زندگی روزمره را ادامه داد.

8 نکته ی بهداشتی مهم برای استفاده کنندگان لنزهای تماسی

در ادامه 8 نکته ی بسیار مهم در رابطه با لنزهای تماسی آورده شده استک

1-یک محیط مشخص را برای درآوردن و خارج کردن لنزهایتان اختصاص دهید. سعی کنید یک مکان خشک و ضدعفونی شده را برای این کار انتخاب کنید. سعی کنید این کار را در دستشویی انجام ندهید، تا در صورت افتادن آلوده نشود.

2- گرچه شاید این نکته یک نکته ی بسیار پیش پا افتاده به نظر برسد، اما به دلیل اهمیت بالای آن لازم است که آن ر تکرار کنید. قبل از تماس با لنزها دست هایتان را با آب و صابون ضد باکتری که عطری نیست بشورید. سپس آن را با یک دستمال یکبار مصرف خشک کنید.

3- در این دوران بهتر است از لنز روزانه یکبار مصرف استفاده کنید. زیرا این ها خطر انتقال آلودگی را کاهش می دهند و بهداشتی تر هستند. این مدل نیازی به تمیز کزدن ندارند. بدین ترتیب نگرانی مربوط به تمیز نشدن اصولی آن ها شما را اذیت نخواهد کرد. در صورت تمایل به استفاده از لنز ماهانه با متخصص چشم خود مشورت کنید تا نکات مهم ضدعفونی را به شما گوشزد کند.

4- قبل از قرار دادن لنز در چشم بررسی کنید که در جهت صحیح خود قرار داشته باشد. برای این کار لنز را سر انگشت خود قرار دهید و از لحاظ ظاهر بررسی کنید. در این پوزیشن لنز باید به شکل کاسه ای با لبه هایی به سمت بیرون باشد. در غیر این صورت لنز عکس است و باید آن را به سمت بیرون بچرخانید.

5- اسفاده از قطره چشم برای جلوگیری از خشکی چشم کاملا بی خطر است. اما توجه کنید که موقع استفاده نوک آن با چشمتان تماس نداشته باشد. برای این کار یک الی دو سانتی متر بالاتر از چشمتان قرار دهید.

6- لنزهای خود را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید. یعنی نباید از لنزهایتان به طور اشتراکی با شخص دیگری استفاده کنید.

7- در صورت خرید لنزهای ماهانه در ضدعفونی و تمیز کردن آن ها بسیار دقت کنید. پس از خارج کردن آن چشم و قبل از قرار دادن در جالنزی آن را با محلول لنز به مدت 30 ثانیه بشوریم.

8- پس از هربار استفاده از آن باید جالنزی را ضدعفونی کنید تا ذرات و رسوبات ته نشین شده از  آن جدا شود. سپس آن را کاملا خشک کنید و داخل آن را با محلول تازه پر کنید.

این نکات اساسی ترین و اصلی ترین نکاتی است که رعایت آن ها چه در دوران کرونا و چه در شرایط دیگر به حفظ سلامت جشم هایتان کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank