سه ورزش المپیکی برای بهبود سلامت چشمها

سه ورزش المپیکی برای بهبود سلامت چشمها

همواره از کودکی تا به بزرگسالی در مورد تاثیر ورزش و فعالیت های بدنی منظم بر سلامت جسم و تناسب اندام خوانده و یا شنیده ایم. اما تاثیر ورزش در سلامتی بیش از تناسب اندام است.

محققان اعلام کرده اند ورزش روزانه در حدود 20 دقیقه و تنها 4 بار در هفته تاثیر شگرفی بر سلامت چشم و بهبود بینایی دارد.

اگر دچار مشکلات بینایی هستید با ورزش کردن منظم می توانید به برگشتن سلامت چشم خود و یا از شدت پیدا کردن مشکلات چشم خود جلوگیری کنید.

در این مقاله با سه ورزش بسیار راحت که الهام گرفته از ورزش های المپیکی هستند، آشنا خواهید شد.

دویدن

دویدن یک ورزش بسیار راحت و همگانی است. فرقی نمی کند که یک ورزشکار حرفه ای و یا آماتور هستید. این ورزش نیاز به تجهیزات خاصی نیز ندارد. ورزش دو مادر ورزش ها شناخته می شود.

گرمکن خود را بپوشید، لنزهای تماسی خود را به چشم بگذارید و شروع به دویدن کنید. می توانید برای افزایش بازدهی خود یک آهنگ مناسب را نیز در مسیر از طریق هندزفری برای خود پلی کنید.

دویدن با عینک طبی کمی سخت می باشد. تکان های عینک به روی صورت در هنگام دویدن می تواند باعث سر درد و یا کلافگی دونده شود. به همین دلیل توصیه می شود هنگام دویدن به جای عینک های طبی از لنزهای طبی استفاده کنید.

برای خرید لنز طبی به چشم پزشک و یا اپتومتریست مراجعه کنید. خرید لنز طبی بر اساس نسخه ی عینک توصیه نمی شود. زیرا لنزهای تماسی بر خلاف عینک که از چشم فاصله دارند، به روی چشم قرار می گیرند و این می تواند باعث ایجاد اختلاف در نمره چشم شود.

گرچه این اختلاف ناچیز خواهد بود اما برای داشتن دیدی شفاف تر و واضح تر بهتر است نسخه ی چشم پزشکی داشته باشد.

دوچرخه سواری

یکی دیگر از ورزش های تاثیر گذار بر سلامت چشم دوچرخه سواری است. دوچرخه سواری نیز یکی دیگر از ورزش های بسیار پرطرفدار و محبوب است.

انجام دوچرخه سواری نیز با لنزهای اصلاحی راحت تر خواهد بود. زیرا این ورزش نیاز به تجهیزاتی مانند کلاه و عینک خواهد داشت که قاعدتا با لنز قابل استفاده تر می باشد.

یک ساعت دوچرخه سواری به افزایش جریان خون به عصب های بینایی و شبکیه چشم کمک می کند که این باعث جلوگیری از رشد بیش از حد رگ های خونی می شود. تاثیر این عمل نیز در پیری مشاهده خواهد شد.

زمانی که افراد به خاطر افزایش سن دچار بیماری هایی مانند آب مروارید و یا دیگر بیماری های چشمی می شوند، افرادی که در سن جوانی فعالیت های ورزشی منظمی داشتند کمتر دچار این مشکلات خواهند شد.

یکی دیگر از مزیت های دوچرخه سواری تولید آنزیم هایی است که از ایجاد عفونت در چشم جلوگیری می کند. اما این نکته نباید شما را به رعایت نکات بهداشتی استفاده از لنز بی توجه کند.

در صورت استفاده از لنزهای تماسی همواره و در همه حالت باید نکات بهداشتی و دستورالعمل های استفاده از آن را مو به مو رعایت کنید. لنزهای تماسی به خودی خود باعث ایجاد عفونت و یا مشکل در چشم نمی شود. اما عدم رعایت نکات بهداشتی و همنین عدم توجه به مدت زمان استفاده از لنز می تواند باعث ایجاد مشکلات و دردسرهایی برای چشم شود.

تنیس

ورزش هایی راکتی مانند تنیس، پینگ پونگ و … تاثیرشگفت انگیزی بر تقویت بینایی دارد. این که مجبورید با چشمتان دائما مسیر حرکت توپ را دنبال کنید باعث تقویت بینایی خواهد شد.

داشتن دید بینا در این ورزش ها بسیار با اهمیت است. می توانید از لنز ایراپتیکس که یکی از بهترین و با قدرت ترین لنزهای تماسی هستند استفاده کنید. لنزهای پیورویژن از کمپانی بوش اند لومب نیز یکی دیگر از لنزهای با کیفیت در صنعت لنز می باشد.

برای انتخاب لنز مناسب برای این گونه ورزش ها می توانید کارشناسان فروش ما در لنزون در ارتباط باشید. می توانید این لنزهای طبی را در مدل های رنگی نیز تهیه کنید تا باعث ایجاد تغییرات بیشتری در چهره تان شوید.

سخن آخر

در این مقاله با سه ورزش بسیار موثر و تقریبا راحت آشنا شدید که با انجام آن ها می توانید به راحتی و بدون صرف هزینه ی زیادی به پایداری سلامت چشمتان کمک کنید.

تنها توجه داشته باشید که در صورت تمایل به خرید لنز برای راحتی انجام این ورزش ها بهتر است دو نکته ی زیر را حتما مد نظر خود قرار دهید:

  • دریافت نسخه چشم پزشکی برای خرید لنز چشم
  • تهیه لنز چشم از نمایندگی های معتبر فروش لنز

با رعایت این دو نکته می توانید اطمینان داشته باشید که لنزهای تماسی بهترین انتخاب برای تجربه ی دید شفاف، واضح و بدون نقص خواهد بود.

اگر از بابت نگهداری و تمیز کردن لنزهایتان نگران هستید می توانید لنزهای یکبار مصرف را انتخاب کنید. این لنزها پس از هر استفاده تعویض می شوند. پس دیگر مشکلی برای نگهداری و همچنین ضدعفونی کردن آن نخواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank