راه هایی برای مبارزه با سندرم دید رایانه

ده راه برای مبارزه با سندرم دید رایانه

اگر شما هم با کامپیوتر کار می کنید احتمالا در پایان روز احساس خستگی زیادی در چشم خود می کنید. اما حتی اگر در تمام طول روز با کامپیوتر کار نکنید از وسایلی که صفحه نمایش دیجیتال دارند ( مانند موبایل و تلوزیون ) استفاده می کنید.

در واقع طبق نظر شورای بینایی، 83 درصد مردم در طول روز بیش از دو ساعت از دستگاه های دیجیتال استفاده می کنند

در بسیاری از کودکان و بزرگسالان، زمان زیاد استفاده از صفحه نمایش می تواند منجر به سندروم بینایی کامپیوتر می شود، که همچنین به عنوان عفونت چشم دیجیتال شناخته می شود.

علائم رایج این بیماری عبارتند از : فشار چشم، سردرد، تاری دید، چشم های خشک و درد گردن و شانه.

این که آیا بخش عمده ای از کار شما در دفتر، در یک کلاس یا در خانه صرف می شود، در اینجا چند راهنمایی است که می تواند به شما کمک کند :

مراجعه به چشم پزشک

اولین گام برای حفظ سلامت چشم، مراجعه به اپتومتریست برای یک معاینه کامل چشم است. وقتی که شما آنجا هستید، حتما ذکر کنید که چقدر زمان را صرف جلوی صفحه نمایش دیجیتال می کنید.

قانون 20/20/20 را دنبال کنید

اگر ساعتهای طولانی را در مقابل دستگاه های دیجیتال گذراندید، هر 20 دقیقه یک بار 20 ثانیه صبر کنید و چشم خود را بر روی چیز دیگری که 20 فوت است تمرکز کنید.

پلک زدن بطور منظم را فراموش نکنید

زمانی که به صفحه نمایش نگاه می کنید، میزان چشمک زدن شما کاهش می یابد، که می تواند منجر به خشک شدن چشم ها و تاری دید شود. برای کمک به جلوگیری از این، سعی کنید که پلک زدن مرتب چشم را فراموش نکنید.

انجام حرکت و ایجاد وقفه بین کار

اکثر مردم تنها در طول روز کاری دو وقفه 15 دقیقه ای را انجام می دهند، اما موقع کار بر روی دستگاه های دیجیتال می توانید این وقفه را بیشتر کنید و به چشم خود سلامت بیشتری ببخشید. اطمینان حاصل کنید که بلند شوید، بدن خود را کش دهید، و در حین وقفه هایتان نیز حرکت کنید.

زاویه دید خود را با صفحه نمایش تنظیم کنید

از آنجا که برای اکثر مردم برای مشاهده یک صفحه نمایش کامپیوتر در زاویه پایین، ساده تر است، توصیه می کنیم که صفحه نمایش کامپیوتر باید 15 تا 20 درجه زیر سطح چشم (حدود 4 یا 5 اینچ ) باشد. بطوریکه از مرکز صفحه و 20 تا 28 اینچ از چشم اندازه گیری شود.

روشنایی اتاق را تنظیم کنید

نور زیاد برای چشم خوب نیست. برای اجتناب از آن، صفحه کامپیوتر خود را به دور از چراغ های فلورسنت قرار دهید و لامپ های اتاق را با نور صفحه نمایش تنظیم کنید. همچنین می توانید از نور در فضای باز با استفاده از پرده جلوگیری کنید.

تنظیمات صفحه نمایش را بررسی کنید

روشنایی صفحه نمایش را طوری تنظیم کنید تا با نور اطراف شما مطابقت داشته باشد. سعی کنید که کنتراست نور را طوری تنظیم کنید که به سلامت چشم شما آسیب وارد نکند.

راحتی هنگام کار  با کامپیوتر

صندلی شما باید راحت باشد و بتواند با بدن شما سازگار شود و در حالی که شما تایپ می کنید باید دست شما به درستی تنظیم شود. شما همچنین نیاز به تنظیم ارتفاع صندلی خود دارید به طوری که پای خود را بر روی کف زمین قرار دهید.

در مورد عینک یا لنزهای تماسی بپرسید

اگر شما نگران خستگی دیجیتال چشم هستید، از گزینه های مورد نیاز خود از پزشکتان بپرسید. حتی اگر همیشه عینک نزنید، یک نسخه ویژه می تواند موجب کاهش فشار چشم و کاهش انعکاس نور یا فیلتر کردن نور آبی شود.

اگر مشکل بینایی دارید و دوست دارید که لنزهای تماسی را انتخاب کنید، لنز طبی بایوفینیتی می تواند چشمان را بهتر سازد تا بتواند بین دستگاه های دیجیتال و فعالیت های شما پیوسته متمرکز شوند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =