پنج نکته برای استفاده کنندگان لنز چشم

پنج نکته برای استفاده کنندگان لنزهای تماسی

لنزهای تماسی با پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا ساخته می شوند و بینایی شما که یکی از حس های ارزشمند شماست را بهبود می بخشند. به این ترتیب مهم است که انتخاب های خوبی داشته باشید تا راحت، شاد و ایمن بمانید.

 در پست پنج نکته ذکر شده است تا شما را در مسیر موفقیت در زندگی با لنزهای جدیدتان قرار دهد :

نگران استفاده از لنز تماسی نباشید

بسیاری از مردم نگران هستند وقتی از لنز تماسی استفاده می کنند چشمشان دچار آسیب شود. اما هیچگونه نگرانی وجود نخواهد داشت، به این دلیل که آنها در داخل چشم شما قرار می گیرند و در معرض جسم خارجی قرار نمیگیرند.

 آرام قرار دادن و برداشتن لنزها ممکن است در ابتدا باعث عصبانیت شما شود. تا زمانیکه دستهایتان تمیز باشد هیچگونه ترسی از لمس کردن چشم خود نداشته باشید.

لنزها را تمیز نگه دارید

با تمیز و ضدعفونی کردن لنز خیال خود را از آلودگی های میکروبی راحت کنید. پزشک شما به شما دستورالعمل هایی را که مخصوص مراقبت از لنز که برای شما انتخاب شده است را به شما ارائه می دهد.

به عنوان مثال، اگر به شما گفته می شود از یک محلول لنز چند منظوره استفاده کنید، هر بار که لنز خود را برداشتید باید در کف دست خود گذاشته و با محلول مالش و شستشو دهید و سپس آن را در جالنزی حاوی محلول لنز نگهداری کنید.

هنگامیکه لنزهایتان را صبح داخل چشم قرار می دهید، کاملا جالنزی را خالی، تمیز و خشک کنید و سپس محلول تازه را به آن اضافه کنید. لنز شما بسته به نوع مصرف آن باید هر یک روز، 3 ماه یا 12 ماه تعویض شود.

اگر روش های تمیز کردن لنز برای شما مشکل است سعی کنید که از لنزهای طبی یکبار مصرف روزانه استفاده کنید. هر یک از این لنزها را باید در انتهای روز بیرون انداخته و جایگزین کنید و دیگر نگران تمیز کردن آها نباشید.

مرطوب نگه داشتن لنزها

وقی از لنز تماسی استفاده می کنید، سعی کنید در طول روز آب آشامیدنی بیشتری مصرف کنید. علاوه بر این بسته به محیط زنگی و محل کارتان ممکن است بخواهی از قطره های مرطوب کننده لنز و چشم نیز استفاده کنید.

به عنوان مثال، افرادی که زمان زیادی را صرف کار با رایانه می کنند یا در معرض هوای خشک، گرمایش یا تهویه مطبوع قرار می گیرند، اغلب از قطره های چشم بهره می برند.

در مورد قطره هایی که برای شما مناسب است با پزشک خود صحبت کنید.مطمئن شوید که استفاده از قطره با لنزهایتان سازگار است.

توصیه های دکتر خود را دنبال کنید

فقط از محصولاتی که توسط دکتر چشم شما پیشنهاد شده استفاده کنید. این راه حل به طور خاص برای نوع لنز شما انتخاب شده است، همچنین مهم است که قرار ملاقات های خود را حفظ کنید. همه چیز به تشخیص چشم پزشک و نسخه او بستگی دارد.

مدت زمان استفاده از آن را رعایت کنید

سعی نکنید قوانین خود را بنویسید، لنزهایتان فقط برای مدت زمانی که دکتر می گویند بی خطر است و لنزها را طبق برنامه تعویض کنید. سعی نکنید از لنز بیش از مدت مصرف آن استفاده کنید. همچنین، هرگز نباید با لنز چشم خود بخوابید.

در واقع یادگیری چگونگی انجام هر کاری طول می کشد، ممکن است حدود یک هفته طول بکشد تا شما با لنزهای تماسی خود سازگار شوید و احساس اطمینان کنید. آنها به یک بخش ارزشمند از  زندگی شما تبدیل خواهند شد.

هیچ چیزی در این پست به عنوان مشاوره پزشکی تعبیر نمی شود و یا جایگزین توصیه های یک متخصص پزشکی نیست. برای سؤالات خاص، لطفا پزشک مراقبت از چشم خود را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank