نکات شرکت در جشنواره های تابستانی با لنز

نکات شرکت در جشنواره های تابستانی برای دارندگان لنزهای تماسی

در فصل تابستان برگزاری جشنواره های مختلف تابستانی داغ می شود. اگر دوست دارید در این جشنواره ها شرکت کنید و از لنز الامور استفاده می کنید، ما نکات ارزشمندی را در این رابطه برایتان آماده کرده ایم.

توجهبه این نکات باعث راحتی شما در طول این جشنواره ها خواهد شد.

خرید نمونه های روزانه

معمولا محیط این فستیوال ها محیط های عمومی است که دسترسی به لوازم بهداشتی کم تر است. اما این دلیلی نمی شود که نتوانید از لنز آبی یخی خود استفاده نکنید. اگر همیشه از لنزهای ماهانه استفاده می کنید، یعنی لنزهایی که شب ها آن ها را از چشم بیرون می آورید و پس از ضدعفونی کردن برای استفاده ی مجدد روز بعد در جالنزی نگه می دارید، از لنزهای یکبار مصرف استفاده کنید.

البته فراموش نکنید که باید برای ایجاد هر نوع تغییر در استفاده از لنزها باید با اپتومتریست خود مشورت کنید. اما از آن جایی که این نوع لنزها دارای طول عمر کوتاهی هستند، نیز به ضدعفونی و نگهداری ندارند و بسیار بهداشتی هستند، مورد تایید کارشناسان چشم هستند و جایگزین بسیار خوبی برای انواع مدل های لنزهای ماهانه و سالانه هستند.

تنها می توانید برای انتخاب بهترین مارک لنز طبی رنگی مناسب با خصوصیات چشمتان با یک اپتومتریست در این باره مشورت کنید.

پیشنهاد لنزون

پیشنهاد کارشناسان لنزون برای خرید این نوع لنز آلکان است. این ها با استفاده از فناوری هایدروژل سیلیکون ساخته شده است که ضمن حفظ رطوبت بیشتر چشم ها، اکسیژن بیشتری را نیز به چشم منتقل می کنند که باعث راحتی بیشتر استفاده کننده در حین استفاده می شود.

علاوه بر آن این مدل قابلیت فیلتر اشعه های  UV را دارد و می توانید با خیال راحت در روزهای تابستانی از آن ها استفاده کنید و از مراسم جشنواره لذت ببرید.

لنزهای روزانه آلکان را می توانید برای ساعت های طولانی در طول روز استفاده کنید. اما فراموش نکنید که به محض خارج کردن از چشم باید آن را در سطل آشغال بیندازید. برای راحتی مصرف کننده ها این ها در بسته بندی ها 10 تایی به فروش می رسند که می توانید از هر جفت برای یک روز استفاده کنید.

به همراه داشتن محفظه لنز

گرچه هنگام شرکت در جشنواره ها احتمالا دوست نداشته باشید وسایل اضافی همراه خود داشته باشید. اما به همراه داشتن جالنزی می تواند خیلی کمک گننده باشد. اگر چیزی مانند گرد و خاک در چشمتان فرو رود و یا احساس ناراحتی در چشمتان کنید، می توانید آن را از چشم خارج کنید و در جالنزی قرار دهید و پس از چند دقیقه استراحت دادن به چشم ها مجدد در چشم قرار دهید.

اما فراموش نکنید که حتما قبل از دست بردن به سمت چشمتان دست هایتان را بشورید. اگر فکر می کنید دستیابی به آب و صابون در آن محیط برایتان سخت خواهد بود، حتما ژل ضد باکتریایی نیز همراه داشته باشید.

به هرحال این ژل بسیار لازمتان خواهد بود و حتی قبل از خوردن خواراکی هایتان نیز می توانید با آن دست هایتان را تمیز و ضدعفونی کنید.

نوشیدن به اندازه آب

ماندن در زیر آفتاب و فعالیت بدنی زیاد می تواند باعث کم آبی بدنتان شود. کم آبی بدن هم تاثیر مستقیم بر چشم دارد. مخصوصا کسانی که از لنز رنگی نچرال و یا طبی استفاده می کنند بیشتر در هنگام کم آبی، خشکی چشم را تجربه می کنند.

در طول روز به طور معمول 8 لیوان آب باید بنوشید. بنابراین به این نکته توجه داشته باشید و در طول جشنواره علاوه بر خوردن خوراکی و تنقلات مختلف از خوردن آب غافل نشوید.

همچنین می توانید قطره های لنز نیز به همزاه داشته باشید تا در صورت احساس خشکی در چشم از آن ها استفاده کنید.

مراقبت پوست چشم در براب آفتاب

اشعه ی خورشید بر پوست و چشم اثرات مضری دارد. پس خودتان را برای مراقبت در برابر اشعه آماده کنید. حتما از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. هچمنین عینک آفتابی نیز همراه داشته باشید.

در صورت استفاده از لنزهایی که فیلتر اشعه ی فرابنفش دارند، باز هم استفاده از عینک آفتابی برای ساعت های طولانی که زیر نور خورشید هستبد ضروری است. زیرا عینک ها می توانند از تمامی نواحی چشم و پوست اطراف آن مراقبت کنند، در صورتی لنزهای تماسیاز ورود اشعه های مضر در همان ناحیه ی که روش قرار دارند یعنی قرنیه چشم ممانعت می کنند.

تهیه پک لنز

در نهایت توصیه می شود برای راحتی خود برای ماندن بیرون خانه برای ساعت های طولانی بسته های پک لنز را تهیه کنید. این بسته ها حاوی ملزومات ضروری لنز چشم مانند انبر، جالنزی، آینه و یک محلول لنز کوچک است که بسیار به کمکتان خواهد آمد. این پک جای زیادی را اشغال نمی کند و به راحتی در کوله پشتی و یا کیف دستیتان جا خواهد گرفت.

با به کارگیری نکات این مقاله قطعا لحظات شاد و مفرحی را در جشن های پیش رو در تابستان سپری خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank