مراقبت از چشم ها در فصل پاییز

مراقبت از چشم ها در فصل پاییز

جابه جایی فصل ها اتفاق جالبی است که در طول سال آن ها را تجربه می کنیم. تغییر فصل تابستان به پاییز با کوتاه شدن روزها، تغییر دمای هوا همراه است. اما گاهی با به وجود آمدن برخی از علائم حساسیت فصلی مانند خشکی پوست و خارش چشم ها باعث می شود که آن طور که باید نتوانیم از زیبایی های پاییز لذت ببریم.

ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چطور آب و هوای پاییزی را به نفع خود مدیریت کنید و همچنان بدون ایجاد مشکل به استفاده از لنزهای تماسب خود ادامه دهید.

 متعادل نگه داشتن دمای هوا

با شروع فصل پاییز، وزش بادهای گاه و بی گاه و ریزش برگ های پاییزی را مشاهده می کنیم. این تغییرات هوا باعث بروز آلرزی و حساسیت در برخی از افراد می شود. افرادی که از لنزهای تماسی مانند لنز ماهانه استفاده می کنند، خارش و خشکی چشم برایشان مشکلاتی ایجاد خواهد کرد. مخصوصا اگر این خارش همراه با ریزش اشک نیز همراه باشد، دردسرهای افراد بیشتر می شود.

برای جلوگیری و یا به حداقل رساندن این عوارض سعی کنید کمتر در هوای آزاد و طبیعی قرار بگیرید. البته احتمالا این کار برای افرادی که عاشق طبیعت هستند کمی سخت خواهد بود.

دمای اتاق را در یک درجه ی استاندارد تنظیم کنید. دمای بسیار بالا و یا دماهای پایین هر دو باعث خشکی چشم و اذیت چشمانتان خواهند شد.

در صورت احساس سرما می توانید از لباس های گرم تر استفاده کنید. با انجام این کار هم در مصرف سوخت ها صرفه جویی کرده اید و هم چشمهایتان را از خشک شدن نجات می دهید.

درمان خشکی چشم ها

اگر جز کسانی هستید که نمی توانید در خانه بمانید و زمان بیشتر خود را بیرون از خانه سپری می کنید؛ یا این که دوست دارید از سیستم های تهویه بیشتری استفاده کنید، باید با استفاده از روش های درمانی به خشکی چشمتان غلبه کند.

شما حتما باید از قطره لنز استفاده کنید. این قطره های چشمی با فرمولاسیون خاص می تواند چشمان شما را از خطر چشمی حفظ کند. این قطره های بسیار موثر و تسکین بخش سریع هستند.

معمولا افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند از این قطره ها همیشه استفاده می کنند، تا از خشکی چشم در حین استفاده ار لنز جلوگیری کنند. توجه داشته باشید که این قطره ها نمونه های سازگار با لنزهای چشمی هستند و با نمونه های درمانی موجود در داروخانه ها متفاوت هستند. این قطره ها را می توانید از نمایندگی لنز طبی، فروشگاه لنزون تهیه کنید.

انجام نظافت های منظم

تعویض و شست و شوی ملحفه ها، گردگیری خانه و پاک کردن گردو خاک از محل زندگی تون به کاهش آلرژی های فصلی نیز کمک می کند.

مراجعه به متخصص چشم

اگر جز افرادی هستید که علائمحساسیت و الرژی فصلی به طور شدید در شما نمایان می شود، حتما قبل از شروع فصل و شدت گرفتن علائم حساسیتی، به چشم پزشک و یا پزشک عمومی مراجعه کنید و از داروهای مناسب و کاهش دهنده ی حساسیت استفاده کنید.

تشخیص سریع و به موقع می تواند از به جود آمدن علائم به طور شدید جلوگیری کند. بدین ترتیب می توانید بدون هیچ گونه مشکل، کماکان استفاده از لنزهایتان را ادامه دهید.

استراحت دادن به چشم ها

چشم ها نیز مانند دیگر اعضای بدن نیاز به رفع خستگی دارند. مخصوا در این دوره که استفاده ی زیاد از تبلت، موبایل، رایانه باعث ایجاد فشار بیشتری بر چشم می شود.

قطعا کمک ردن ساعات استفاده از این وسایل گرچه اولین ایده می باشد، اما لزوما قابل اجرا نیست. به همین دلیل ما هم زیاد به انجام آن پافشاری نمی کنیم. می توانید از روش های دیگری برای کاهش فشار و خستگی چشم هایتاناستفادهکنید.

به عنوان مثال در طول کار با رایانه هر چند دقیقه فاصله دورتر از مانیتور را نیز نگاه کنید. یا از کمپرس های آب سرد استفاده کنید.

داشتن خواب کافی

داشتن خواب کافی برای سلامت جسم و روان بسیار ضروری است. اما فراموش نکنید که هیچگاه با لنزهایتان به رخت خواب نروید. خوابیدن با لنزها خطر جدی برای سلامت چشم هایتان خواهد بود. قبل از خواب یک دمنوش استفاده کنید تا بدون تنش و نگرانی به رخت خواب بروید و کیفیت خوابتان را بالا بروید. مطمئن باشید با این کار چشمانی سالم تر و پرفروغ تر خواهید داشت.

محدود کردن نوشیدنی های کافئین دار

به طور معمول متخصصان تغذیه توصیه می کنند، که 400 میلی گرم کافی یا قهوه در طول روز برای بدن کافی است. نوشیدن قهوه در صبح معجزه می کند. اما استفاده ی بیش از حد با ایجاد فشار در چشم به بینایی شما آسیب می رساند و احتمال خطر ایجاد آب مروارید را افزایش می دهد.

کلام آخر

اگر بتوانید حتی نصفی از این مطالبی که در این مقاله به آن گفته شد پایبند باشید، می توانید مطمئن باشید که دیگر تغییر فصل ها باعث ایجاد ناراحتی در شما نخواهد شد و شما هم می توانید ماننددیگر افراد از زیبایی های این فصل زیبا لذت ببرید.

لنز ایراپتیکس، بوش اند لومب پیورویژن و جانسون بهترین لنزها برای افراد با چشمان حساس و خشک می باشد. این برندها آمریکایی هستند. از برندهای انگلیسی نیز می توان به لنز بایوفینتی اشاره کرد.

برای مشاهده ی لیست کامل انواع برندها به فروشگاه ما با نام لنزون مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank