قیمت لنز چشم

قیمت انواع لنز چشم

زیبایی از دیرباز یکی از دغدغه های اصلی جوامع بشری می باشد که امروزه با پیشرفت علم رسیدن به این امر، امکان پذیر شده است. لنز یکی از اختراعات تاثیر گذار در زمینه زیبایی و مد می باشد. لنز چشم یکی از رایج ترین شیوه های اصلاح بینایی می باشد که در جهان تعداد بیشماری از افراد از این محصول استفاده می کنند. این لنزها دارای هزینه های کوتاه مدت و بلند مدت متعددی می باشد. قیمت لنز چشم به عوامل متعددی بستگی دارد.

همانطور که می دانید لنزها دارای انواع گوناگون طبی، طبی رنگی و رنگی می باشد که  در قیمت لنز چشم تاثیر می گذارد. همچنین کیفت مواد به کار رفته، نوع تکنولوژی استفاده شده در ساخت لنز، مدت زمان مجاز استفاده از لنز (دوره ی مصرف)، اعتبار شرکت سازنده، برند تجاری و نوع کاربرد لنز عواملی می باشند که در نحوه ی قیمت لنز چشم و قیمت گذاری لنز تاثیر گذار می باشد.

عوامل موثر در تعیین قیمت لنز چشم

لنزهای چشمی دارای تنوع بسیار زیادی در کارکرد و برند می باشند که باعث تنوع قیمتی بسیار بالایی شده است. هر فرد می تواند با استفاده از توان مالی و بودجه ای که برای این کار کناز گذاشته اند اقدام به خرید لنزهای گران قیمت و ارزانتر بکنند. در ادامه عواملی که در قیمت گذاری لنزها دخیل می باشند معرفی شده است.

نوع لنز و تاثیر آن در قیمت لنز چشم

لنزهای تماسی با توجه به نوع کاربردشان دارای قیمت های متفاوتی می باشند. لنزهای تماسی به دو دسته ی کلی نرم و سخت تقسیم می شود. لنزهای نرم خود شامل لنزهای طبی، رنگی، طبی رنگی و پانسمانی می شود. لنزهای طبی برای اصلاح عیوب انکساری چشم مثل نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم کاربرد دارد.

لنز رنگی مصارف زیبایی دارد. لنز طبی رنگی علاوه بر برطرف کردن عیوب انکساری رنگ چشمتان را تغییر می دهد. لنزهای پانسمانی نیز کاربرد درمانی دارد و به عنوان محافظ قرنیه در افرادی که دچار زخم قرنیه می باشند با تجویز پزشک استفاده می شود. لنزهای سخت نیز برای افرادی که دچار آستیگماتیسم های بسیار شدید و قوز قرنیه می باشند کاریرد دارد.

امروزه لنزها با کاربردهای بسیار بیشتر و متنوع دیگری نیز زمینه پزشکی وارد بازار شده است که باعث ایجاد انقلابی در این صنعت شده است. مثلا لنزهایی که نقش رساندن دارو به چشم را دارند . یا لنزهایی که نقش عینک آفتابی را دارند و از چشم در مقابل اشعه های مضر محافظت می کند.

دوره ی مصرف لنز و تاثیر آن در قیمت لنز چشم

همانطور که می دانید انواع لنزها دارای دوره ی مصرف محدودی می باشند. لنزهای یکبار مصرف، لنزهای فصلی و سالیانه از رایج ترین مدت زمان مصرف لنز می باشد که خریداران تهیه می کنند. به طور معمول لنزهای یکبار مصرف نسبت به لنزهای فصلی و سالیانه ارزانتر می باشند. اما اگر به طور مداوم قصد استفاده از لنز را دارید، خرید این دسته از لنز طبی مقرون به صرفه نمی باشد. اگر هزینه ی خرید لنزهای یکبار مصرف را در طول سال باهم جمع کنید، در مجوع هزینه خرید آن از خرید لنزهای فصلی و سالیانه بیشتر خواهد شد.

تکنولوژی ساخت و تاثیر آن در قیمت لنز چشم

لنزهایی که با تکنولوژی های قدیمی ساخته و روانه ی بازار می شوند نسبت به لنزهایی که با تکنولوژی های به روز ساخته شده اند، از قیمت لنز طبی رنگی پایین تری برخوردارمی باشند. البته خرید لنزهای به روزتر به علت اکسیژن رسانی بالاتر و حفظ رطوبت چشم در حفظ سلامت چشمتان بسیار موثرتر عمل خواهد کرد.

مواد به کار رفته در ساخت لنز

علاوه بر تکنولوژی ساخت، مواد به کار رفته در ساخت لنز نیز یکی از عوامل تاثیر گذار و مهم در تعیین قیمت لنز چشم می باشد. واضح می باشد که هرچی مواد به کار رفته در ساخت لنز از کیفیت و مرغوبیت بالاتری برخوردار باشد، باعث گرانتر شدن لنز می شود. مثلا لنزهای ساخته شده از مواد سیلیکونی هایدروژل و لنزهایی که مناسب چشم های خشک می باشند به علت اینکه از موادی استفاده شده است که بتواند رطوت چشم را حفظ کند بسیار دارای قیمت بالاتری می باشد.

آستیگماتیسم و تاثیر آن در قیمت لنز چشم

لنز آستیگمات که با نام لنز توریک در بازار شناخته می شود یکی از انواع لنزهای طبی می باشد که نسبت به لنزهای تماسی دارای قیمت لنز طبی بالاتری می باشد. لنز توریک بر خلاف لنزهای طبی که فقط قادر می باشد عیوب نزدیک بینی و یا دور بینی را برطرف کند؛ می تواند مشکل آستیگمات چشم و هم چنین نزدیک بینی و دور بینی را برطرف کند.

تفاوت قیمت لنز آستیگمات به خاطر تکنولوژی ساخت و طراحی پیچیده تر آن می باشد. لنزهای آستیگماتیسم یا لنزهای طبی توریک باید به طور ثابت در چشم قرار بگیرند و پلک زدن نباید باعث چرخش آن در چشم شود. البته اگر مقدار آستیگماتیسم چشمتان کمتر از 1.5 می باشد می توانید از لنز طبی معمولی استفاده کنید.

پیرچشمی و تاثیر آن در قیمت لنز چشم

پیرچشمی یکی از مشکلات چشمی می باشد که معمولا افراد با افزایش سن دچار آن می شود. در این مشکل که بیشتر افراد در دهه ی چهارم به بعد زندگیشان با آن مواجه می شوند، در خواندن کتاب و خطوط ریزتر دچار مشکل می شوند. برای درمان این مشکل، پزشکان استفاده از لنزهای دو عدسی را تجویز می کنند. این لنزها علاوه بر قیمت بالایشان باید هر دو هفته یکبار نیز تعویض شوند که بر هزینه ی استفاده از آن ها می افزاید.

رنگی بودن لنز و تاثیر آن در قیمت لنز چشم

لنزهای رنگی نسبت به لنزهای طبی دارای قیمت لنز رنگی بالاتری می باشد. لنزهای رنگی که با هدف تغییر رنگ چشم و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند دارای قیمت بالاتری می باشند.

سفارشی بودن لنز و تاثیر آن در قیمت لنز چشم

گاهی لازم است بنا بر تشخیص پزشک و ویژگی های منحصر به فرد چشم مثلا انحانی چشم افراد لنزی مخصوص برای آن ساخته شود. سفارشی بودن لنز باعث افزایش قیمت آن نسبت به لنزهای موجود در بازار می شود.

محل خرید و تاثیر آن در قیمت لنز چشم

حتما برایتان پیش آمده است که دو قیمت متفاوت از خرید یک کالای مشابه در دو مکان متفاوت تجربه کرده باشید. قیمت خرید لنز چشم از مراکز غیر معتیر که تخصصی در مورد فروش لنز را ندارند، احتمالا پایین تر نسبت به مراکز معتبر و متخصص می باشد. علت این تقاوت قیمت داشتن مجوز های مربوط، تخصص این مارکت ها، نوع واردات و اصل یا تقلبی بودن و …. می باشد. قطعا در مورد خرید لنز باید با فروشگاه های مورد تایید مراجعه کنید که بتوانید به محصولاتشان اعتماد کنید و سلامت چشمتان را بخوبی و با رضایت کامل تضمین کنید.

تخفیفات و تاثیر آن در قیمت لنز

در طول سال برخی از فروشندگان برای جذب مشتری بیشتر، زمان انقضای لنزها، تعداد لنزهای در دسترس و ورود لنزهای جدیدتر به بازار تخفیفاتی را در نظر می گیرند که می توانید لنزتان را قیمتی مناسب تر تهیه کنید.

برند تجاری و تاثیر آن در قیمت لنز

علاوه بر تمام موارد فوق برند تجاری و کمپانی سازنده ی لنز نیز در قیمت لنز بسیار تاثیرگذار می باشد. این تفاوت قیمت به خاطر اعتبار کمانی سازنده می باشد که در طی سالها به آن دست پیدا کرده است.  همچنین افزایش تعداد خرید از یک برند معمولا  مزایا و اشناتیون هایی را برای خریدار به دنبال دارد.

با توجه به اینکه عوامل بسیار متعددی در تعیین قیمت لنز چشم دخیل می باشد، اینکه دقیقا بگوییم هر لنزی برای هر شخصی دقیقا چه مقدار هزینه ای به دنبال خواهد داشت بسیار دشوار می باشد. برای ملموس تر شدن این موضوع تصور کنید که شما دچار مشکل نزدیک بینی می باشد و از لنزهای یکبار مصرف یک برند مشهور استفاده می کنید.

این لنزها در قیمتی حدود 22 الی 26 دلار برای یک جعبه ی شش تایی دارند. شما باید هر دوهفته این لنزها را عوض کنید. پس در سال شما نیاز به 10 جعبه خواهید داشت. که هزینهای حدود 220 تا 260 دلار برایتان خواهد داشت. این هزینه بسته به انتخاب برندهای مختلف، خرید لنزهای فصلی، سالیانه و تغییر نوع لنز متفاوت خواهد بود.

نگهداری و مراقبت از لنز

جدا از قیمتی که برای تهیه لنز پرداخت می کنید، برای صرفه جویی در خرید لنز، نیاز به مراقبت و نگهداری اصولی از لنز دارید که بتوانید عمر مفید لنزتان را افزایش دهید. با رعایت نکات زیر می توانید در هزینه های سالانه خرید لنز صرفه جویی کنید.

  • برای خرید لنز حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا لنزی مناسب چشمتان سفارش دهد. سایز لنز باید متناسب با قرنیه چشم باشد و اگر کوچکتر و یا بزرگتر باشد مشکلاتی را در پی خواهد داشت.
  • پس از خرید لنز برای نگهداری لنز، محلول لنز مناسب تهیه کنید.
  • قبل از خواب، حمام و ریا رفتن به استخر لنزهایتان را بیروت بیاورید. اگ د هنگام شنا مجبور به استفاده از لنز هستید، حتما از عینک محافظ مخصوص استفاده کنید.
  • از برخورد لنزها با مواد شیمیایی مثل تافت های مو و دیگر مواد آرایشی به شدت جلوگیری کند.
  • برای داشتن بهترین بازده از لنزها، از مدت زمان کم از لنز های تماسی استفاده کنید و تدریجا این زمان را افزایش دهید.
  • بیشتر از 8 الی 10 ساعت در طول شباه روز از لنز استفاده کنید.

مقایسه قیمت لنز چشم با راه هایی درمانی جایگزین

علاوه بر استفاده از لنز، عینک و عمل های جراحی چشم راه های دیگری است که برای رفع عیوب انکساری چشم کاربرد دارد.  قیمت لنز چشم از عمل جراحی چشم بسیار مناسب تر به نظر می رسد. اما اگر در مجموع هزینه هایی که برای خرید لنز در طول سالها محاسبه شود از کل هزینه ی عمل چشم بالاتر خواهد شد. همچنین Visian ICL یک راه حل دراز مدت است که فقط یکبار هزینه ای انجام می دهید. مقایسه هزینه های بلند مدت این روش در مقایسه با لنز بسیار اقتصادی تر خواهد بود.

قیمت لنزچشم در قیاس با عینک گرانتر می باشد. علاوه بر اینکه عینک را مگر به ضرورت نیاز به تعویض ندارد. اما لنزها در طولانی ترین حالت استفاده هم باید سالی یکبار نعویض شود. که هزینه ی بیشتری را به مصرف کننده تحمیل می کند. همچنین استفاده از لنز ملزم به تهیه یک سری لوازم جانبی مانند قطره مخصوص لنز، محلول لنز، جا لنزی و . می باشد که باعث افزایش قیمت لنز چشم می شود.

اما با توجه به تمامی این هزینه ها استفاده از لنز در میان افراد بسیار معمول و رایج شده است و به یکی از کالاهای طبی زیبایی پرطرفدار تبدیل شده است. علت این محبوبیت را می توان به خاطر مزایای استفاده از لنز بیان کرد.

مزایای استفاده از لنزهای تماسی

  • لنزهای تماسی دید واضح تر و شفاف تری از اجسم ایجاد می کند.
  • سری دید لنزهای تماسی می توانند مواد موردنیاز چشم را تامین کنند.
  • هنگام استفاده از لنز، دیگر مشکلات استفاده از عینک مانند بخار گرفتن شیشه عینک، کثیف شدن شیشه، اثر منشوری عینک را نخواهید داشت.
  • استفاده از لنز محدودیت استفاده از عینک مثل، کاهش محدوده ی دید و محدودیت های انجام فعالیت ها و ورزش های مختلف را برطرف کرده است.
  • استفاده از لنز پس از انجام عمل های زیبایی مثل جراحی بینی بسیار پرکاربردی می باشد، زیرا مانع از فشار و سنگینی استفاده عینک بروی بینی می شود.
  • استفاده از لنز باعث می شود همانطو که هستید به نظر بیایید و حتی اگر از لنزهای رنگی نیز استفاده نکنید در زیبایی و تغییر چهره تان تاثیر به سزایی دارد.

در کنار تمام این مزایا، استفاده از لنز معایبی را نیز به همراه دارد. استفاده ی طولانی مدت از لنز، شاید باعث ایجاد خشکی چشم شود. همچنین اگر به طورصحیح لنز را در چشم قرار ندهید و درست خاج نشود باعث ایجاد زخم قرنیه و آسیب به چشم می شود. اگر لنزهای چشمی ضدعفونی به طور مرتب ضدعفونی و تمیز نشود، عفونت های چشمی را در پی خواهد داشت.

البته تمام این عوارض را می توان با آموزش های صحیح و استفاده از برندهای معتبر کاهش داد. قیمت لنز چشم در کاهش عفونت های چشمی و زخم قرنیه بسیار تاثیر دارد. صرفا یک لنز را به خاطر قیمت مناسب آن تهیه نکنید و به ویژگی های کیفی آن بیشتر توجه داشته باشید.