عینک یا لنز : بهترین انتخاب چیست؟

عینک یا لنز تماسی

عینک یا لنزهای تماسی؟

امروزه کسانی که از مشکلات بینایی رنج می برند ( نزدیک بینی، دور بینی، آستیگماتیسم و غیره ) لزوما از عینکهای طبی استفاده نمی کنند. علاوه بر این گزینه، لنزهای تماسی و جراحی برای درمان آنها وجود دارد.

کسانی هستند که ترجیح می دهند از لنزهای نمره دار استفاده کنند، زیرا هر فرد بهتر است به یک نوع درمان متوسل شود و بیماری چشم خود را اصلاح کند. بنابراین مهم است که از مزایا و معایب استفاده از هر درمان برای مشکلات بینایی مطلع شوید..

مزایا و معایب عینک های طبی

مزیت اصلی عینک های طبی برای اصلاح مشکل بینایی این است که هیچگونه خطری برای سلامت چشم وجود ندارد، چرا که مانند لنزهای تماسی چشم را لمس نمی کند. عینک سنتی ترین نوع درمان برای اصلاح مشکلات بینایی است و می تواند در اشکال، رنگ ها و قیمت های مختلف یافت شود.

از سوی دیگر، عینک های طبی می توانند ناراحتی ایجاد کنند زیرا چشم انداز محیطی را تحریک می کنند. یکی دیگر از جنبه های منفی عینک این است که آنها ممکن است بشکنند و شما باید خیلی مراقب باشد. عینک نیز ممکن است به ظاهر غیرقابل توجه باشد، اما این یک موضوع شخصی است.

یکی دیگر از نکات منفی عینک ها این است که آنها کمتر کاربردی هستند، مثلا برای انجام ورزش هایی مانند والیبال و هندبال به مشکل می خورید و ممکن است چشم شما و حتی عینک در طول بازی صدمه ببینند. تمیرین فعالیتهای ورزشی به همرا عینک کار دشواری خواهد بود.

مزایا و معایب استفاده از لنزهای تماسی

لنزهای تماسی در بعضی موارد نسبت به عینک ها یک جایگزین بهتر هستند. آنها می توانند در حین ورزش استفاده شوند بدون اینکه ترس از شکستن آنها داشته باشید. علاوه بر این، آنها ظاهر شما را تغییر نمی دهند زیرا آنها به سختی قابل تشخیص هستند. یکی دیگر از مزایای استفاده از لنزهای تماسی این است که تصحیح بینایی بهتر را فراهم می کند.

با این حال، لنزهای تماسی نیاز به مراقبت بیشتر و بهداشت دارند تا استفاده از آنها برای سلامت چشم ضرر نداشته باشد. شما همیشه باید آنها را تمیز نگه دارید، مراقب عمر مفید آنها باشید و هرگز با لنز نخوابید.

در هنگام قرار دادن آنها، باید مراقب باشید لنزها با ناخالصی هایی که روی انگشتان و ناخن ها وجود دارد آلوده نشوند. همچنین لازم به ذکر است که در مورد نگهداری آنها، باید در جالنزی مخصوص انجام شود و در محلول لنز مناسب برای این منظور خیس شود.

در نهایت مهم است که با چشم پزشک خود مشورت کنید تا دقیقا مشخص کنید که مشکل شما چیست و بهترین گزینه برای اصلاح آن کدام است. ممکن است جراحی یک راه حل باشد و شما دیگر نیازی به عینک یا لنز ندارید. با این حال، اگر این مورد نیست، مطمئن شوید که درمان را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank