برنامه روزانه برای استفاده کنندگان لنز

برنامه روزانه برای استفاده کنندگان لنزهای تماسی

افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند، معمولا دارای برنامه روزانه ی منظم تری هستند. تمام کارهایی که شما در طول روز انجام می دهید بر سلامت شما تاثیر دارد. در صورت خرید لنز طبی و یا رنگی باید برنامه منظم تری برای حفظ سلامت چشم خود تنظیم می کنید.

استفاده از لنزها خود به خود به زندگی افراد نظم می دهد. صبح زمانی که از خواب بیدار می شوید و لنزهایتان را داخل چشم می گذارید، آمادگی خود را برای شروع یک روز پر انرژی اعلام می کنید. شب هم هنگام خارج کردن آن ها از چشم، ذهنتان برای استراحت و خواب آماده می شود.

داشتن برنامه ی روزانه شاید سخت به نظر برسد. اما تنها کافی است یک بار امتحان کنید تا ببینید چقدر راحت است و داشتن برنامه چه میزان به بهتر انجام شدن کارهایتان کمک می کند.

شروع روز با لنزهای تماسی

لنزهای طبی به علت این که دیدی واضح و بدون مشکل ایجاد می کنند بسیار محبوب هستند. کافی است مزیت های لنزهای تماسی طبی را با عینک در ذهن خود مرور کنید تا متوجه شوید که چرا گفته می شود دیدی بدون مشکل.

قبل از قرار دادن لنزها در چشم؛دوش صبحگاهی خود را بگیرید. گرفتن دوش در صبح ذهن شما را برای آغاز یک روز شاد و پر انرژی فعال می کند. پس از آن می توانید لنزها را در داخل چشمتان قرار دهید. پیشنهاد ما برای استفاده های روزانه، لنز روزانه اکیووی است.  لنز اکیووی جز یکی از برندهای بسیار عالی و با کیفیت است که قیمت مناسبی دارد.

استفاده از لنزهای روزانه کمترین آسیب و خطر را برای چشم دارند. زیرا این لنزها که در پایان روز دور انداخته می شوند، فرصتی برای انباشته شدن آلودگی ها به روی خودشان و انتقال آن ها به چشم را نمی دهند.

لنزهای این مجموعه از کمپانی Johnson & Johnson لنزهایی بسیار راحت و قابل تنفس هستند که راحتی شما را در طول روز تضمین می کنند. این لنزها نمونه هایی برای اصلاح دید دور و نزدیک دارند. افرادی که دارای چشم های خشک و یا حساس هستند می توانند برای مراقبت بیشتر چشم هایشان از این لنزها استفاده کنند. زیرا این لنزها با فناوری انحصاری LACREON™ ساخته شده است که رطوبت کافی در طول مدت استفاده برای لنز فراهم می کند و فرد احساس خشکی در چشم نمی کند.

همچنین این لنز می تواند تا میزان 80 درصد از اشعه های UVA و بیش از 95 درصد از اشعه های UVB را فیلتر کند.

می توانید از نمونه های دیگر لنزها مانند لنز طبی فصلی و یا سالانه نیز استفاده کنید. اما در صورت استفاده از این ها بیشتر حواستان به رعایت نکات بهداشتی و نظافتشان باشد. همچنین حتما مشخصات مرتبط با آن را مطالعه کنید تا از کیفیت قابل قبول آن اطمینان کسب کنید.

گذاشتن زمانی برای سپری کردن در بیرون خانه

اکنون که هوا گرم تر شده است فرصت بخوبی برای قدم زدن یا رفتن به پیک نیک با دوستان است. استفاده از لنزهای اکیووی برای بیرون از خانه نیز بسیار مناسب است. زیرا فیلتر اشعه های UV را دارد. شما کافی است از یک ضدآفتاب مناسب استفاده کنید.

اما در صورت استفاده از لنزهای دیگر حتما این موضوع را چک کنید و در صورتی که این قابلیت را ندارد حتما عینک آفتابی مناسب به چشم بزنید.

اختصاص دادن زمانی به پیاده روی تاثیر بسیار مثبت بر خلق و خو و همچنین سلامت جسم دارد. شاید باور نکنید که پیاده روی منظم بر بهبود بینایی نیز تاثیر دارد. پسحتما نیم الی یک ساعت در طول روز را پیاده روی کنید.

انجام کارهای متفرقه

برای این که زندگیتان یکنواخت و خسته کننده نشود، حتما کارهای جدید را به لیست برنامه روزانه خود اضافه کنید. این کار می تواند بسته به علاقه مندی شما متفاوت باشد.

می توانید در یک کلاس تفریحی ثبت نام کنید. یا خودتان را با آشپزی سرگرم کنید. کتاب بخوانیدو نقاشی کنید یا این که موسیقی رگوش کنید.

در صورتی که دچار آستیگمات هستید می توانید از لنزهای توریک استفاده کنید. این لنزها وضوح دید بهتری را برایتان ایجاد می کنند وعلاقه تان به انجام کارهای ظریف و با ریزکاری بیشتر خواهد شد.

داشتن برنامه ریزی

داشتن برنامه نوشته شده، باعث پیگیری بهتر کارها خواهد شد. پس حتما اهدافتان و کارهایتان را بر اساس اولویت مرتب کنید. داشتن فهرست مرتب از بهم ریختگی ذهنتان جلوگیری می کند. می توانید فهرست کارهایتان را به صورت هفتگی، ماهانه و یا سالانه تنظیم کنید.

بدین ترتیب می توانید در پایان هر هفته و یا ماه عملکرد خود را بسنجید. این کار باعث می شود که خود به خود پیشرفت بهتری در کارهایتان صورت بگیرد.

اختصاص زمان مشخص برای خواب

وقتی زمان خواب خود مشخصی در طول روز داشته باشید و همچنین زمانی را قبل از خواب در آرامش سپری کنید، کیفیت خواب بهتری را تجربه خواهید کرد.

حتما قبل از خواب لنزتان را از چشم خارج کنید و با استفاده از کمپرس آب سرد، آرامش را به چشمهایتان برگردانید. فراموش نکنید هر چه کیفیت خواب بهتری داشته باشید، روز بعد احساس بهتری خواهید شد.

با داشتن یک خواب خوب خستگی چشمهایتان برطرف خواهد شد و فردا با گذاشتن مجدد لنز در چشم احساس راحتی خواهید داشت.

اگر بعدازظهرها در خانه هستید، می توانید برای آرامش بیشتر، به جای لنز از عینک استفاده کنید. استفاده لنزها در طول روز با توجه به برند لنز بین 8 الی 12 ساعت است. پس سعی کنید بیشتر از این زمان از لنز استفاده نکنید و حتما قبل از خواب آن ها را از چشمتان خارج کنید.

سخن آخر

بهم ریختگی کارها می تواند باعث آشفتگی ذهنتان شود. اما با داشتن یک برنامه منظم و روتین می توانید بهتر زمان و انجام کارهایتان را مدیریت کنید.

شاید چند روز اول انجام این برنامه برایتان سخت به نظر برسد. اما به مرور زمان و با دیدن پیشرفت در کارهایتان و منظم شودن شیوه ی زندگی تان اثرات مطلوب آن را خواهید دید.

خواندن کتاب، انجام پیاده وری منظم و داشتن یک زمان ثابت برای خواب را فراموش نکنید. هچمنین در صورت استفاده از لنزها مراقبت و بهداشت فردی را فراموش نکنید. می توانید پس از انجام این نکات نظرات خود را در مورد بهبود وضع زندگی تان با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank