اهمیت استفاده از قطره چشم

اهمیت استفاده از قطره چشم

آگاهی نسبت به خطرات و مشکلاتی که چشم ها در معرض آن ها قرار دارند، کمک می کند که بیشتر مراقبت سلامت چشم های خود باشیم. این مقاله چه برای افرادی که از لنز چشم طبی و چه آن هایی که دچار خشکی چشم هستند بسیار مفید خواهد بود.

طبق آمارهای جهانی افراد زیادی در سراسر جهان از لنزهای تماسی چه با کاربرد زیبایی و چه با کاربرد طبی استفاده می کنند. همچنین گفته می شود که در دنیا از هر 4 نفر، 1 نفر دچار خشکی چشم است.

علائمی مانند تاری دید، احساس وجود جسم خارجی در چشم، سوزش و خارش در چشم علائمی هستند که حتما باید آن ها را جدی تلقی کنید و به دنبال درمان آن باشید.

این علائم در افرادی که دچار خشکی چشم هستند و از لنز چشم طبی رنگی استفاده می کنند، بیشتر گزارش می شود. این علائم می تواند فرد را در انجام فعالیت های روزانه مانند تماشای تلویزیون، مطالعه، کار با کامپیوتر، رانندگی و … به شدت کلافه کند.

5 موقعیت تاثیر گذار در سلامت چشم

ابتدا بهتر است موقعیت هایی که سلامت چشم را تحت فشار قرار می دهند آشنا شوید.

خیره شدن بیش از حد به صفحه نمایش

ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم. در این عصر به طور اجتناب ناپذیر با وسایل دیجیتال سر وکار داریم. تماشای سریال دلخواه خود از فیلمو یا نما آوا، چک کردن ایمیل ها و کار کاردن با گوشی موبایل و حتی سر کار مجبور به نگاه کردن های طولانی مدت به صفحه های نمایش هستید.

این ها همگی باعث ایجاد فشار و خستگی بر چشم می شود. شما باید زمان استفاده از وسایل را مدیریت کنید در غیر این صورت در نهایت تاوان این بی توجهی  را چشمان شما خواهند داد.

فصل تب یونجه

تب یونجه یا رینیت آلرژیک یک بیماری شایع فصلی است. این آلرژی بیشتر در فصل بهار و تابستان اتفاق می افتد. پراکنده شدن گرده ی گل ها و گیاه ها باعث به وجود آمدن علائمی مانند آبریزش بینی، خارش چشم و .. می شود که با نام تب یونجه شناخته می شود.

این بیماری آلرژیک به هیچ عنوان خطرناک نیست و جای نگرانی وجود ندارد. اما این علائم می تواند آزار دهنده باشد و باعث می شود که نتوانید در این فصل های زیبا به گردش در طبیعت بپردازید و از زیبایی های طبیعی بهره مند شوید.

اگر دچار این علائم شده اید و احساس خارش در چشم های خود دارید، به هیچ عنوان چشم هایتان را نمالید. این کار باعث فشار بیشتر در چشم و جابه جایی لنز در چشمتان خواهد شد.

در معرض باد قرار گرفتن

قدم زدن در پارک و هوای آزاد بسیار لذت بخش است؛ به شرطی که باد و طوفان مانع لذت شما از طبیعت نشود. باد می تواند باعث خشکی چشم شما شود. علاوه بر این می تواند باعث ورود گرد و خاک به چشم شما شود و سوزش و خارش در آن ها ایجاد کند.

استفاده از عینک های محافظ مانند عینک آفتابی می تواند در هنگام پیاده روی بسیار کارساز باشد.

در معرض بخاری و یا تهویه هوا قرار گرفتن

بخاری ها و تهویه های موجود در داخل خانه ها گرچه در هوای سرد زمستان بسیار لذت بخش است، اما باعث خشک شدن هوا و چشم ها می شود. مخصوصا اگر از لنز نرم و یا لنز سخت استفاده می کنید، بهتر است کمتر در معرض مستقیم این وسایل قرار بگیرید.

استفاده از ماسک

چند سالی است که به خاطر اپیدمی که تمام جهان را گرفتار خود کرده است، پوشیدن ماسک در فضاهای عمومی اجباری شده است.

نفس کشیدن با ماسک سخت و باعث خشکی چشم می شود. زیرا ماسک باعث می شود که تنفس شما به سمت بالا و چشم هایتان متقل شود. این کار باعث تبخیر اشک چشم و خشک شدن سطح آن می شود.

قطره ی چشم؛ راهکاری برای مراقبت و محافظت چشمان

استفاده از قطره های چشمی در 5 موقعیت بالا کمک می کند که چشم شما فشار کمتری را تحمل کند و از خشکی چشم جلوگیری کند.

قطره های چشم به بازگردان رطوبت از دست رفته ی چشم باعث تسکین چشم ها می شود و از سوزش و قرمزی چشم ها جلوگیری می کند.

پس قطره های چشمی به منظور تسریع در مرطوب کردن چشم ها و هچمنین تسکین آن ها استفاده می شود. زمانی که وزش باد باعث شده است که گرد و غبار وارد چشمتان شود، این قطره ها سوزش چشم شما را برطرف می کند. هچمنین به خروج این آلودگی ها از چشمتان کمک خواهد کرد.

افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند،باید توجه داشته باشند از قطره های چشمی سازگار با لنزهای تماسی استفاده کنند. برخی از قطره های چشمی موجود در داروخانه ها نباید به طور همزمان با قطره های چشمی استفاده شوند.

محصول پیشنهادی لنزون به شما

قطره های چشمی تولید شده توسط کمپانی آلکان تولید شده با فرمول و فناوری منحصر به فردش بسیار مناسب برای افرادی است که از لنزهای تماسی استفاده می کنند.

استفاده ی همزمان این قطره ها با لنزهای تماسی هیچ اشکالی ندارد و به حفظ رطوبت چشم ها کمک می کند.

با استفاده از این قطره ها می توانید بدون هیچ گونه احساس خستگی و سوزش در چشم ها انواع فعایت های روزانه خود را انجام دهید. بدون هیچ گونه نگرانی ساعت طولاتی از وسایل دیجیتال استفاده کنید و یا این که در مسیرهای طولانی رانندگی کنید.

با خرید این قطره لنز دیگر نیازی به خارج کردن لنزها از چشم نیست و می توانید زمانی که لنز در چشمتان است، یک الی دو قطره در داخل هر چشم بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank