آیا استفاده از عینک باعث کوچکتر شدن چشم ها می شود؟

آیا استفاده از عینک باعث کوچکتر شدن چشم ها می شود؟

شنیده اید که می گویند استفاده از عینک در طول سال های متمادی باعث کوچکتر شدن چشم ها و ایجاد سیاهی دور چشم می شود؟ ما در این مقاله بررسی می کنیم که این  گفته حقیقیت دارد یا افسانه ای بیش نیست.

به طور عقلی، محال به نظر می رسد که استفاده از عینک باعث کوچک شدن چشم ها یا تغیر اندازه ی چشم ها شود. اما چیزی که باعث می شود چشم ها کوچکتر به نظر برسد، انعکاس نور توسط عدسی های عینک است.

عدسی های استفاده شده در عینک برای برطرف کردن مشکل نزدیک بینی، با کاهش اندازه شبکیه چشم برای بهبود مشکل بینایی در دید اجسام دور همراه است. بنابراین هرچه نمره ی چشم شما بیشتر باشد، چشم شما کوچکتر به نظر می رسد.

به همین صورت عینک هایی که برای برطرف کردن مشکلات دوربینی استفاده می شود، باعث می شود چشمان شما درشت تر به نظر برسد.

این بزرگ و کوچک به نظر رسیدن چشم، تنها هنگام استفاده از عینک است و به صورت فیزیکی و واقعی تغییری در سایز چشم شما ایجاد نمی شود.

اگر این موضوع باعث ناراحتی شما شده است و ادامه ی مطلب را بخوانید تا بدانید چطور با این موضوع مقابله کنید:

آرایش چشم

کشیدن خط چشم کم رنگ و ساده در پلک پایین چشم یکی از ساده ترین کارهایی است که می توان برای بزرگترین نشان دادن چشم ها انجام داد. سعی کنید از رنگ هایی مانند سفید و یا بژ برای کشیدن این خط چشم مناسب تر است و باعث زیبایی طبیعی بیشتر چشم ها می شود. فقط فراموش نکنید که از خط چشم مایع استفاده کنید. زیرا ماندگاری آن برای زمان های طولانی بیشتر است.

انتخاب فریم مناسب

انتخاب فریم نیز در دیده شدن چشم ها بسیار موثر استو انتخاب فریم های بزرگ و با فاصله از چشم باعث کوچک نشان دادن چشم ها می شود. اگر دوست ندارید چشمهایتان کوچک دیده شود، از فریم های کوچکتر و ظریف تر استفاده کنید.

استفاده از عدسی های ظریف تر

 در حال حاضر فناوری حوزه ی اپتیکال و بینایی بسیار پیشرفت کرده است. قبل ترها از شیشه برای ساخت عدسی عینک استفاده می شده است. این شیشه ها هم وزن عینک را بیشترمی کردند و هم باعث کوچک و بزرگ به نظر رسیدن چشم ها می شده است. اما در حال حاضر از پلاستیک های فشرده ی به خصوصی استفاده می شود که مشکلات آن عینک ها را ندارد. پس حتما هنگام سفارش عینک به نوع انتخاب عدسی های عینکتان نیز توجه داشته باشید.

خرید لنزهای تماسی

در پایان هیچ چیز بهتر از خرید لنز طبی برای طبیعی نشان دادن چشم ها نمی باشد. لنزهای تماسی یکی از بهترین گزینه ها برای بهبود بینایی است که مزایای بسیار زیادی دارد. این ها که به روی چشم قرار داده می شوند، دامنه ی دید وسیع تری ایجاد می کند. همچنین محدودیت حرکتی در استفاده از این ها وجود ندارد. در ادامه بیشتر با این وسیله ی شگفت انگیز آشنا خواهید شد.

مزایای استفاده از لنزهای تماسی

لنزهای تماسی تغییرات زیادی در حوزه ی اپتیک و بینایی ایجاد کرده است. این وسیله یک عدسی بسیار کوچک به اندازه ی قرنیه چشم است که به روی آن قرار می گیرد. لنزهای تماسی به دلایل زیر این روزها بسیار محبوب هستند:

خداحافظی با چشمان کوچک

با خرید لنز چشم طبی دیگر انعکاس نور باعث ایجاد توهم در کوچک و بزرگ دیده شدن چشم هایتان نخواهد شد. این ها کاملا روی چشم قرار می گیرد و چون فاصله ای با چشم ندارد با تابش نور باعث تغییر در سایز چشم نمی شود. همچنین هیچ کس تا خود شما نخواهید از مشکلات انکساری چشمتان مطلع نخواهد شد.

دید واضح و شفاف تر

لنزهای تماسی نسبت به عینک دید واضح و شفاف تری ایجاد می کند. هچمنین دید محیطی کامل تری را ارائه می دهد. در استفاده از عینک دید شما به فریم محدود می شود. اما لنزها دیگر فریمی وجود ندارد و شما می توانید از تمامی زوایا دید کاملی داشته باشید.

آزادی عمل بیشتر

با استفاده از لنز راحت تر می توانید فعالیت های روزانه خود را انجام دهید. رانندگی، ورزش و پیاده روی با استفاده از لنزهای تماسی راحت تر است. در حالی که با استفاده از عینک انجام ورزش ها سخت است. حتی شاید نتوانید بسیاری از ورزش ها را به خاطر ترس از شکسته شدن عینک و آسیب دیدن چشم هایتان امتحان کنید.

بهبود ظاهر

لنزهای تماسی به شما این امکان را می دهد که ظاهرتان همان گونه که هست به نظر برسد. بااستفاده از لنزهای تماسی آزادی عمل بیشتری برای امتحان انواع میکاپ ها را دارید که با عینک و فریم به روی صورت امکانش برایتان مهیا نبوده است. می توانید به راحتی از عینک های آفتابی استفاده کنید. همچنین می توانید با خرید لنز طبی رنگی تغییرات شگفت انگیزی در چهره و استایلتان ایجاد کنید.

سخن آخر

در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید که از لنز طبی و یا عینک استفاده کنید. بهتر است در این باره با یک اپتومتریست نیز مشورت کنید. شرایط چشمتان در انتخاب لنز و یا عینک موثر است. اگر برای اولین بار قصد استفاده از لنز را دارید، بهتر است از لنزهای روزانه یکبار مصرف استفاده کنید.

این لنزها برای امتحان کردن لنزها بسیار ایده آل می باشند. ضمن این که استفاده ی راحت تری نیز دارند و بهداشتی تر نیز هستند.

در صورت اطمینان برای خرید لنزهای طبی، به فروشگاه لنزون مراجعه کنید و مطابق با نسخه ی خود لنز خود را سفارش دهید. لنزون نمایندگی فروش لنز طبی در تهران است که علاوه بر تنوع محصولات، از تنوع قیمتی بسیار مناسب و پایینی نیز برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank