آمادگی برای استفاده از لنزهای تماسی

آمادگی برای استفاده از لنزهای تماسی

همه ی کسانی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند، عاشق لنزهای خود هستند. لنزهای تماسی طبی باعث آسان تر شدن زندگی می شوند. یا لنز رنگی طبی باعث جذاب تر شدن چهره ما می شوند. اما گاهی هنگام استفاده از لنزها شرایط غیرقابل پیش بینی نیز هم رخ می دهد که باید خودمان را برای آن ها آماده کنیم.

همراه ما باشید تا با شناسایی این لحظات خودتان را برای رویایی با آن آماده کنید.

پختن غذا  

فکر کنید که در حال تهیه یک غذای خوشمزه هستید. برای طعم دادن به غذایتان یک فلفل قرمز را برش داده اید. بعد با همان دستها لنزهایتان را از چشمتان خارج می کنید. احساس سوزش شدید در چشم ها اتفاقی است که برایتان خواهد افتاد.

اولین و مهترین اصل در هنگام استفاده از لنز چشم طبی رنگی شستن دست ها است. شستن دست از بروز عفونت در چشم جلوگیری می کند. همچنین از بروز همچین اتفاقات ناگواری نیز جلوگیری خواهد کرد. پس حتما پس ازآشپزی دست هایتان را با آب و صابون به مدت 20 ثانیه بشورید و سپس با پارچه ای کاملا نخی خشک کنید.

تاکید بر استفاده از حوله ی نخی این است که دیگر نگران چسبیدن پرزهای آن به چشم هایتان نخواهید بود. اگر در موقعیتی هستید که به آب پاکیزه دسترسی ندارید می توانید از ژل های ضدعفونی کننده یا ورقه های صابونی نیز استفاده کنید.

در هر صورت افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند حتما باید ژل های دستی و ضدعفونی کننده همراه خود داشته باشند تا در موارد اضطراری بتوانند دست هایشان را تمیز کنند.

گذاشتن اشتباه لنز در چشم

لنزهای تماسی تنها در یک سمت قابل استفاده می باشند. تصور کنید که صبح با عجله لنزتان را در چشم خود قرار می دهید و توجه نکنید که لنزتان را پشت و رو در چشمتان قرار داده اید.

طولی نخواهد کشید که احساس ناراحتی در چشم خود خواهید کرد. تنها راه برای خلاص شدن از این وضعیت خارج کردن مجدد لنز از چشم و قرار دادن آن در چشم است.

این کار تنها باعث به تعویق افتادن حاضر شدن شما خواهد شد. پس بهتر است هنگام قرار دادن لنز در چشم عجله نکنید و پیش از قرار دادن آن جهت صحیح آن را چک کنید.

راحت ترین راه برای اطمینان از این که لنزتان پشت و رو نمی باشد، قرار دادن آن بر سر انگشت و نگاه کردن به آن از روبه رو است. اگر لنزتان در سمت صحیحش باشد، باید به شکل یک کاسه ای کاملا گرد به نظر برسد.

خوابیدن با لنزهای تماسی

یکی از هشدارهای جدی که همیشه کارشناسان چشم در مورد لنزها می دهند، نخوابیدن با آن ها است. حتی چرت کوتاه با لنزهای تماسی عواقب ناگواری دارند.

پس حتما قبل از خواب و پس از مسواک زدن و آماده شدن برای خواب آن ها را از چشم خود خارج کنید. در ص.ورت استفاده از لنز طبی روزانه آن ها را دور بیندازید و در صورت استفاده از نمونه های ماهانه حتما آن ها را مایع لنز بشورید و سپس در جالنری قرار دهید.

این کار از خشکی چشم و ایجاد عفونت در چشم جلوگیری می کند. چشم هم فرصت کافی برای تجدید رط.بت از دست رفته ی چشم دارد و صبح ها پس از گذاشتن مجدد لنز در چشم احساس راحتی بیشتری خواهید داشت.

پاره شدن لنزهای ماهانه

یگی از اتفاقات ناگوار که در حین استفاده از نلزهای تماسی رخ می دهد پاره شدن آن ها بدون داشتن جفت اضافی است.

به همین دلیل توصیه می شود که همیشه یک جفت لنز اضافی در خانه داشته باشید. اما اگر این اتفاق برایتان افتاد نگران نباشید. می توانید لنز مورد نظر خود را از لنزون سفارش دهید و در اسرع وقت درب خانه تحویل بگیرید.

لنزون نمایندگی لنز طبی رنگی در تهران است که با ارسال رایگان سفارشات می تواند شما را در موقعیت های بحرانی کمک کند.

در صورت استفاده از لنزهای روزانه نیز کمتر دچار این موقعیت ها خواهید شد، زیرا این مدل از لنزها به صورت پک های 10 تایی و 15 تایی به فروش می رسند. پس شما همیشه جند لنز اضافی در دسترس خواهید داشت. این لنزها به علت این که نازکتر هم هستند اجازه ی عبور اکسیژن بیشتری به چشم را نیز می دهند. این لنزها نیاز به مراقبت هم ندارند و به علت این که روزانه تعویض می شوند خطر رسوب و تجمع میکروب ها را ندارند.

همچنین توصیه می شود در صورت استفاده از لنز طبی فصلی و یا سالانه همیشه پیش از پایان رسیدن تازیخ انقضا لنز اضافی تهیه کنید.

امیدواریم با خواندن این مقاله آماده استفاده از لنزهای تماسی را پیدا کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank